Back from the Abel Tasman Coast Track - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Back from the Abel Tasman Coast Track - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Back from the Abel Tasman Coast Track

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Takaka

Hi amigos,

Vrijdagmiddag zijn Dagmar, Tim en ik terug gekomen van de 2,5 daagse track door the Abel Tasman National Park.
Een track wat zeker de moeite waard is en een beleving om nooit te vergeten.
Een prachtig natuurgebied met diverse mogelijkheden om dit park te verkennen, zoals per kayak, te voet, per boot, met de mountainbike.
We hebben voor de Coastal Track gekozen omdat dit ons het meeste aansprak.
We wilden nog met de kayak gaan, maar dit hadden we voorafgaand moeten boeken en dus waren we hiervoor te laat.

De Coast Track is 52km lang en we hebben hiervan +/- 40 km afgelegd.

Woensdagochtend zijn we gestart vanaf Marahau en onze eerste bestemming was Bark Bay, welke na 22km wandelen (+/- 7 uren) te bereiken was.
Daar hebben we een overnachting gedaan in onze drie-persoonstent in Bark Bay Camp.

Donderdagochtend hebben we de track vervolgd op naar onze tweede bestemming, Waiharakeke Bay.
Aangezien we op deze dag maar slechts 13km moesten wandelen, dachten we een relaxte dag te hebben. Maar toch heeft dit de gehele dag geduurd,
omdat we twee uren moesten wachten op low tide (we hebben heerlijk gezwommen en genoten van de zon), en omdat dit gedeelte van de track wat zwaarder was.

Onze laatste dag (vrijdag) zijn we in de ochtend naar Totaranui gewandeld, onze eindbestemming. Dit was ongeveer 5km, wat slechts een uurtje wandelen is.
Daarna heerlijk genoten van een duik in the Tasman Sea.

Tegen 14:00uur verder we door the Watertaxi opgehaald om ons naar Marahau (startpunt) te brengen.
Tijdens deze tocht hebben we het National Park van een andere kant kunnen bekijken, wat zeker de moeite waard was. En onderweg hebben we nog seals gezien...echt super!

Om een goed beeld te krijgen van The Abel Tasman National Park....kijk even op www.maaikeleppink.mijnalbums.nl

Gisteren zijn Tim en ik naar Takaka, Whakariki beach en Cape Farewell geweest en dit was adembenemend mooi. De foto's hiervan komen de volgende keer op de website. Verder weten we niet hoe onze reis eruit gaat zien...geen planning!

Ciao hugs Maaike

• 20 Maart 2009 - 12:02

Freek & Corine:

Hoi hoi..
    Je verhalen zijn super en je foto's ook... Lekker genieten he...