Travelfreak still on the road - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Travelfreak still on the road - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Travelfreak still on the road

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Motueka

G'day mates...

Het is alweer twee weken geleden dat ik het Noordereiland ingeruild heb voor het Zuidereiland.

Op maandag 23 februari ben ik in Napier op de bus (intercity) gestapt om naar Wellington te reizen.
Het was niet echt een aangename reis en ik heb er weinig van meegekregen omdat ik een flinke kater had.
De dag ervoor hebben Peter, Sharlene, Janine en ik een erg gezellige avond gehad, het was een perfecte laatste avond.
Ik heb Peter en Sharlene kunnen bedanken met een kleine fotocollage en een kaart. Dit vonden ze helemaal geweldig!
Van Peter en Sharlene heb ik een mooie ketting gekregen en natuurlijk een goede herinnering aan de tijd in Hawkes Bay.

Aangekomen in Wellington ben ik opgehaald door Ben (collega van de wijngaard). Ben is een echte Nieuwzeelander (kiwi) en studeert/woont in Wellington.
Wellington is een belangrijke transport hub, vanaf hier wordt per boot het ene eiland naar het andere eiland bereikt. Welling is Nieuw Zeelands groeiende film industry, vandaar de nickname Wellywood.
Kenmerkend is dat het altijd waait in Wellington.

Ik ben samen met Ben naar Te Papa museum geweest, dit is the museum of NZ met een inspirerende en interactieve kijk op de geschiedenis en cultuur van NZ. Daarna heb ik de city verkent en ben ik met de Cable Car geweest voor een schitterend uitzicht over deze geweldige stad.
Ik vind Wellington een mooie, gezellige en levendige stad.....veel beter dan Auckland.

's Avonds ben ik met Ben en zijn vrienden naar een house warming party geweest en dit was erg gezellig!!

De volgende dag ben ik met de ferry van Wellington naar Picton gereisd. Een mooie tocht van +/- 3,5 uur.
Op de boot heb ik diverse mensen leren kennen waaronder Indie (Engelse). Ik ben met haar vanaf Picton naar Nelson gereden. In Nelson waren alle hostels volgeboekt dus moesten we voor 1 nacht in the Holiday Park verblijven.
We hebben er een gezellige avond van gemaakt met pizza en wijn :)

De volgende dag hebben we Nelson verkent en de volgende bezienswaardigheden bezocht:
- Art Deco Christ Church Cathedral; is het traditionele symbool van Nelson.
- Cable Bay
- Tahunanui Beach

Aangezien ik graag vrienden wilde bezoeken die in Motueka verblijven en Indie op zoek was naar werk zijn we daar op donderdag naartoe gereden.
We zijn naar diverse orchards geweest om te vragen naar mogelijkheid voor werk, maar helaas zonder resultaat.
Aangekomen bij Fraser Orchard, waar Tim, Evi, Vanessa, Matthias, William en Jiri werken en verblijven, besloot ik om hier een nacht te blijven en Indie is terug gereden naar Nelson om kenissen te bezoeken.
Het was echt super om iedereen weer te zien en het voelde erg goed om hier te zijn.

Ik had nog geen idee hoe mijn verdere reis er uit zal gaan zien, maar ik wist wel dat ik graag met samen wil reizen. Alleen is me toch iets te Alleen!
Tim kwam met het idee om hem te helpen met peren plukken, zodat ik wat geld bij kan verdienen, goedkoop kan verblijven, bij leuke mensen kan zijn en daarna samen met Tim en eventueel andere kan reizen. Dit leek me een uitstekend plan en ik kon vrijdags al gelijk starten met plukken.
Het werk is best zwaar, maar je kunt je eigen tijd en tempo indelen. Je krijgt namelijk betaald per bin die je maakt, dus niet per uur!
We hebben plezier gehad met plukken en je bent altijd buiten in de mooie omgevind, dus zo slecht is het nog niet.

Nu 1,5 week geleden is het tijd om verder te reizen en morgenvroeg (woensdag) gaan Tim, Dagmar en ik de Tasman Track in drie dagen wandelen. Ik heb er ongelooflijk veel zin in en ben erg benieuwd naar het veelbelovende national park.

De tijd in Motueka was echt super, had dit zeker niet willen missen.
Na de Tasman is het de planning dat Tim en ik de eerste week samen reizen naar onder andere Cape Farewell en Nelson. Daarna komen Evi, Vanessa en Matthias ons opzoeken om vervolgens met z'n 5en en 1 bus het Zuidereiland te verkennen voor vier weken.
Als dit doorgaat wordt het een geweldige tijd en een mooie afsluiting van Nieuw Zeeland.

Ik houd jullie op de hoogte.....

Nu ga ik inkopen doen voor de Tasman Track en vervolgens mijn backpack inpakken.....op naar een nieuwe belevenis!!!

Ciaooo liefs Maaike

P.S. Nieuwe foto's op www.maaikeleppink.mijnalbums.nl onder de kopjes: Last weekend Hawkes Bay + Art Deco Napier, Wellington en Picton, Nelson region.

  • 10 Maart 2009 - 03:28

    Johan:

    Daar hang je dus uit ;) Maar goed dat ik dus uit eindelijk niet gewacht heb...dit klinkt toch veel beter!!

    Goeie reis nog ik ben aan het afronden in erg slecht weer!

    Johan

  • 10 Maart 2009 - 09:07

    Marlous:

    hey Maaike! Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Echt super leuk wat je allemaal doet en meemaakt!!
    heeel veeel plezier!! kxsjes!

  • 11 Maart 2009 - 17:49

    Ada En Marcel:

    Ha die Maaike how are you today???,hier is alles goed,fijn dat het je goed gaat.Geniet van al het moois om je heen en tot mails. Liefs van ada en marcel.

  • 12 Maart 2009 - 19:48

    Marieke:

    Hola dushi!

    Wat een geweldige verhalen weer!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben inmiddels alweer 7 weken op het eiland, en buiten het feit dat het heerlijk vertoeven is hier hoop ik wel snel een baan te vinden! Het valt niet mee als je geen werkvergunning hebt..
    Mischa&Miriam zijn inmiddels ook geslaags en samen met hen halen we over 2 weken ons diploma op. Jarko en ik vliegen voor een weekje terug naar NLD.
    Nou chica, take care!

    Liefs, de blonde

  • 18 Maart 2009 - 15:07

    Ada Veldhuis:

    Hey Maaike,

    Wat maak jij veel mee zeg! Ik kreeg van je moeder je web adres. Ben ik blij mee. Ik zal regelmatig je avonturen lezen. Heel Leuk. Ik wens je heel veel plezier! groeten uit Holland. Ada Veldhuis van Face and body care in Haaksbergen. ( Of wist je het?) Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 41897

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: