Vervolgverhaal Travel North Island - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Vervolgverhaal Travel North Island - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Vervolgverhaal Travel North Island

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Hastings

Hi mates, het heeft even geduurd maar hier dan eindelijks het vervolgverhaal van mijn reis door het Noordereiland.

Dag 11
We zijn op tijd vertrokken naar Coromandel Town. De weg hier naartoe is ongelooflijk mooi en dus hebben we hier de nodige stops gemaakt.
In Coromandel Town hebben we het stadje verkent en op een terrasje gezeten met een heerlijke smootie.
Vervolgens hebben we een alternative road (309 road) door de forest, richting Whitianga gerenden.
We hebben enkele stops gemaakt, namelijk;
- Waiau Falls; spectaculaire waterval, we hebben een duik genomen in het steenkoude water.
- Kauri Grove; korte wandeling door het bos waar de gigantische Kauri bomen te zien zijn.
- Egan Park; geweldige picknick plek in een bosachtige omgeving aan een riviertje.

We hebben allebei erg genoten van deze route, zeker de moeite waard.

Dag 12;
's Ochtends zijn we naar High zone gereden om hier een free fall van de 14 meter hoge swing te maken. Dit was echt helemaal geweldig...een echte adrenalin rush.
Na een beetje tot rust gekomen te zijn en we weer recht op onze benen konden staan, hebben we de Cathedral Cove Walk gelopen.
Een erg mooie moderate wandeling naar de adembenemende Cove. Een schitterend mooi wit zandstrand, blauwe oceaan met reuzachtige rotsen.
Aangezien we de afgelopen periode veel van hetzelfde hadden gezien waren we helemaal sprakeloos toen we hier aankwamen.
We hebben dan ook een hele tijd genoten van deze schitterende plek en natuurlijk een duik genomen in the Pacific Ocean.

Helaas moesten we wel weer op tijd weg, omdat we naar Hot Water Beach wilden. Dit is een toeristisch strand waar je kan genieten van je eigen natural spa pool.
De bedoeling is om een gat te graven welke vol loopt met warm/heet water waar je heerlijk in kan zitten.
We hadden geen schep gehuurd en moesten we op zoek naar een verlaten gat. Al snel hadden we er een gevonden, maar helaas was het water steenkoud.
We zijn er in gaan zitten en maar wachten op het warme water.
Na een tijdje begonnen we het erg koud te krijgen en veel mensen liepen terug naar de parkeerplaats.
We hebben gediscusseerd over waarom het in godsnaam Hot Water Beach mag heten, we vonden het maar vreemd. We dachten dat het oplichterij was...!

Na een half uur in het steenkoude water te hebben gezeten besloten we om een stukje over het strand te wandelen en op te drogen.
Totdat ik op een ongelooflijk heet stuk strand liep en het uitschreeuwde van schrik en blijdschap...jaja we hebben het warme water gevonden...Hot Water Beach is real!
Eind goed, al goed...we hebben genoten van deze unieke beleving!

Na het strand was het al aan de late kant en moesten we nog naar Tairua rijden. Hier aangekomen hadden we een beetje pech, de meeste accommodaties waren vol of super duur.
We konden twee dingen doen: ergens duur overnachten of de avond doorrijden zodat we morgen minder hoefden te rijden.
Dat laatste leek ons een uitstekend plan en dit hebben we dan ook uitgevoerd. Tegen 22:30 uur kwamen we in Takapuna aan (dichtbij Auckland) en hebben we een overnachting in Top 10 Holiday Park gedaan.

Dag 13
Een rijdag van 300km met een stop in Whangarei. De stad verkent, terras gepakt en een korte tour per waterfiets gemaakt.
We zijn op tijd naar het volgende plaatsje gegaan, Pahia, om zo te kunnen genieten van een avond relaxen.

Dag 14
Vanaf Pahia hebben we de ferry naar Russel genomen. Een korte boottrip van 15 minuten met een mooi uitzicht op beide dorpjes.
Pahia en Russel zijn allebei erg toeristisch, dit is dan ook te zien aan de vele aangeboden activiteiten en accommodaties, souvenirs winkeltjes en natuurlijk de drukte.

In de middag zijn we naar Kerikeri gereden, in het noorden van Bay of Islands.
Het was mega warm dus besloten we in the Kerikeri River te zwemmen bij Stone Store.
Stone Store is het oudste stenen gebouw van NZ.
Eind van de middag hebben we het plaatsje Kaitaia bezocht en vervolgens overnachting in Ahipara gemaakt.

Dag 15
Vandaag stond de tour met Sand Safaris naar Cape Reinga op het programma.
Cape Reinga is het noordelijkste deel van NZ waar de Pacific Ocean en de Tasman Sea elkaar overlappen.
Het zien van eindeloos zee gaf een End of the World gevoel.
De vuurtoren waarvan je dit geweldige uitzicht hebt, is nog steeds in gebruik.
Op de heen- en terugweg hebben we diverse stops gemaakt;
- 90 mile Beach
- Sandboarding
- Tapotupatu Bay, voor een welverzorgde lunch
- Te Paki Stream
- Rarawa Beach
- Gumdiggers Park
- Ancient Kauri Kingdom

Dag 16
Op deze dag hebben we 600km gereden, om onze volgende bestemming te bereiken.
Dit was best een zware dag voor me, in totaal heb ik 9 uren achter het stuur gezeten.
Onderweg hebben we een stop gemaakt in Waipoua Forest om de hoogste Kauri boom te zien (51,5meter).

Dag 17
De bedoeling was om naar Waitomo Caves te gaan om de adventure tour te maken, maar helaas konden we ons dit qua budget niet meer veroorloven en dus zijn we naar Rotorua gereden.
Rotorua is de meest dynamische thermal gebied van NZ met geysers, hot springs en mud pools.
De gehel stad stinkt naar rotten eggs..heerlijk om hier te wonen!!

We hebben een leuke dag gehad. Het centrum verkent, rond Lake Rotorua gewandeld (dit is het grootste meer van de 16 meren van Rotorua), het Kuirau Park bezocht (vulkanisch gebied) en 's avonds zijn we naar de disco geweest....lekker dansen!!

Dag 18
In de ochtend zijn we met de Gondola omhoog gegaan om zo een geweldig uitzicht over Rotorua stad te zien.
Vervolgens zijn we naar Taupo gereden om daar onze laatste dag en avond door te brengen.
Taupo staat bekend om de vele adventure activiteiten en Lake Taupo (het grootste meer van NZ). Vanaf hier kun je de vulkaan Mount Ruhapeu zien, waar in de winter veel geskied wordt.

's Avonds hebben we een keer wat anders gegeten dan pasta of rijst, namelijk sweetcorn met peper en boter, stokbrood met pate, brie, zongedroogde tomaten, olijven, tapenade. En onder het genot van een heerlijk flesje rode wijn hebben we na gepraat over onze geweldige en gezellige reis.

Dag 19
Op deze dag zijn we naar Hastings gereden, het start- en eindpunt van onze reis.

We hebben een erg mooie reis door het noordereiland gehad en veel dingen gezien en gedaan.
Ik ben mega blij dat ik dit samen met Stacey hebben kunnen doen en dat alles perfect verlopen is...in 1 woord geweldig whaha.

In bijna drie weken hebben we 3000km gereden, kun je nagaan hoe de afstanden hier zijn! NZ is nog niet zo klein.
Nu back in Hastings ben ik blut en weer hard aan het werk.
Volgend weekend ga ik naar het Zuidereiland, wat betekent dat ik het hoofdstuk Noordereiland ga afsluiten.
Momenteel ben ik voor 1 week aan het kamperen op Holiday Park in Hastings om zo de kosten te beperken.

Tevens ga ik vrijdag, mijn laatste werkdag, mijn auto verkopen voor 800 dollar.....dusss 300 dollar meer dan ik er voor betaald heb....niet slecht dacht ik zo he!

De foto's van onze reis zijn te zien op www.maaikeleppink.mijnalbums.nl onder Travel North Island NZ....veel kijkplezier!

Ik ga nu genieten van mijn weekend en op na een laatste week werken in de wijngaard....joepie!!

Tot de volgende keer maar weer.

Ciaoo liefs Maaike

• 13 Februari 2009 - 23:33

Peter:

Wat een verhaal en wat veel foto's zeg.... Mijn arme laptop :) lol

• 15 Februari 2009 - 12:14

Samir:

Hey Maaike,

Wat een mooie verhalen en foto's zeg (mooi ook die foto's van t dolfijnen spotten)!! Je hebt al weer een hoop gezien van t noordereiland. Nou, succes in je laatste weekje wijngaard :D

Groetjes!

• 16 Februari 2009 - 10:21

Martijn Bekhuis:

Heejoo Maaike!

Wat heb je het toch geweldig voor elkaar!

Veel plezier nog, je bent goed bezig!

Groet'n Martijn

• 18 Februari 2009 - 22:59

Marco:

Hey Maaike,

wat een mooie verhalen,
    ik bezoek je hyves ook nog wel 'ns
    geniet van alles...
    we spreken elkaar weer..