First week - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

First week

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 November 2008 | Nieuw Zeeland, Hastings

Allereerst weer bedankt voor alle reacties op de site! Super tof!
Gelukkig heb ik al redelijk wat foto's kunnen plaatsen zodat jullie een beter beeld hebben bij mijn verhalen!

Er zijn nu ook weer nieuwe foto's op de site, dus check weer www.maaikeleppink.mijnalbums.nl

Gisteren was ik alweer een week in Hawkes Bay en waarschijnlijk zijn de meesten van jullie nieuwsgierig naar hoe deze week verlopen is!

In mijn vorig bericht vertelde ik dat ik de eerste twee nachten bij Peter en Sharlene heb geslapen. De eerste avond gelijk een BBQ, wat echt mega gezellig was.
Op dinsdag heb ik eerst wat uit kunnen slapen en vervolgens de dag super relaxt begonnen.
Aangezien Peter en Sharlene moesten werken tot 15.00 uur, ben ik naar Taradale centrum geweest en een korte wandeling gemaakt.
Taradale is een luxe wijk van Napier en dit was ook zichtbaar aan de huizen die er stonden!
Het centrum is niet echt groot, maar wel voldoende winkels. Maar ik kon geen bloemenzaak vinden, schijnbaar is dat niet zo populair hiero.
De lokale bevolking is erg vriendelijk en behulpzaam, soms een beetje overdreven naar mijn idee! Maargoed dat is een cultuurverschil en dus zal ik, als buitenlander, me aan moeten passen.
's middags heb ik samen met Peter biertjes gedronken in de tuin, was erg gezellig!

Woensdagochtend ben ik naar Napier gegaan met de bus en heb ik de stad kunnen verkennen. Napier is echt een stad met veel winkels, terrasjes en gezelligheid en ook nog eens aan de kust, dus ideal!
's middags was het tijd om naar The Rotten Apple te gaan. Dit is de hostel waar ik de aankomende periode ga verblijven. (foto's volgen nog)

Samen met Tim deel ik een Twin room, dit is een tweepersoons kamer met een stapelbed. Het is vrij klein, maargoed voor backpackers goed te doen! Verder zijn de faciliteiten hier voldoende aanwezig en is de sfeer erg gezellig.
Wel, zijn er TE veel Duitsers en dat is minder tof, aangezien ze veelal groepjes vormen,

Zoals sommige al weten heb ik afgelopen vrijdag een auto gekocht. Dit vanwege dat de afstanden redelijk ver zijn en er weinig tot geen bussen rijden. Een auto geeft meer vrijheid en dat is echt wel iets wat ik nodig heb.
Ik heb een Honda Civic uit '89 gekocht voor maar liefst $500,-
Echt een koopje, hopen dat deze het een beetje gaat volhouden de aankomende tijd.

Tevens heeft Tim een auto voor $1000,- gekocht, namelijk een Holden Barina, lijkt op een Suzuki Swift.

Zaterdag heb ik een rijles van Peter gehad, dit natuurlijk vanwege het feit dat ze hier aan de verkeerde kant van de weg rijden :)
We zijn naar Te Mata Peak, hoogste punt van Hawkes Bay (399m). Dit was helemaal super. Alleen had ik geen fotocamera bij me, dus dit komt next time!
De weg er naartoe is echt mega steil en smal. Net als in France, rijden ze ook hier als gekken door de steile bochten. Goed opletten is wel noodzakelijk.

Daarna vervolgden we onze trip over de TukiTuki river op naar de wijngaard van Peter. Hij beheert 25 hectare.
Vervolgens zijn we naar Te Awanga gereden en hebben we geluncht bij Clifton Bay.
Het rijden ging me goed af, dus dat geeft me wat meer zekerheid om alleen te rijden. Komt helemaal goed..

Zaterdagavond was het tijd voor een summer party at the hostel. Dit was echt vet gezellig, vooral ook omdat je hierdoor meer mensen beter leert kennen. Alleen was iedereen en echt iedereen kats bezopen. We hebben ons goed vermaakt!

De volgende dag was het echt lachen, iedereen was mega brak! Iedereen hing een beetje rond en zag eruit als een zombie!

Ik moest 's middags naar het restaurant waar ik kom te werken. Een soort kennismakingsgesprek. Het restaurant is erg mooi en staat op een geweldige plek. De eigenaren (Nederlanders) zijn vriendelijk en het gesprek verliep prettig.
Woensdag ga ik beginnen met werken en het gaat een veelzijdige job worden namelijk bediening, achter de bar, in de keuken en in de wijngaard. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen!

Gister ben ik samen met andere backpackers van de hostel naar het strand geweest, namelijk Waimarama Beach. Een ongelooflijk mooi en rustige plek, waar ik zekers veel te vinden zal zijn!
Ook zijn we nog het water in geweest, maar dit was aardig fris. Ik weet niet exact wat de temperatuur was maar ik schat 15 graden Celsius.

Mijn verhaal is nu alweer veel te lang, dus ik ga maar een stoppen!
Ik moet me ook klaarmaken, want we gaan zo uiteten.

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes. Houd me op de hoogte hoe het met jullie allemaal gaat en als er nieuwtjes zijn....let me know!

Ik denk aan jullie....
Tot de volgende keer.

Liefs Maaike from Hastings.



  • 04 November 2008 - 08:23

    Marieke:

    Hey meid,

    Erg leuk om weer een berichtje te lezen.. Jeetje wat maak je al veel mee zeg ik sta er van te kijken! Je ziet er goed uit op de foto's, je voelt je wel happy daaro geloof ik:D
    Ben ook erg benieuwd naar de foto's van je werk en verblijf.. Hopelijk kan je een beetje aardig slapen daar!
    Haha en die auto.. echt apart stuur aan de rechterkant! Dus het rijden ging je meteen al goed af.. dat scheelt weer!

    Hier is alles goed.. erg druk met mn scriptie! Zal je wel een keer een mailtje sturen met meer details;)

    Take care dushi!

    Liefs Mariek

  • 04 November 2008 - 10:53

    Linda:

    Hey Maaike, zo te lezen vermaak jij je prima. LEUK! Geniet er nog ff goed van en alvast veel succes met werken! Grtz van Linda

  • 05 November 2008 - 09:52

    Ada:

    Vanuit het grijze Winterswijk een groet van ons,het lijkt me daar erg leuk ,fijn dat alles naar wens verloopt.Geniet ervan.Liefs van Ada en Marcel.

  • 05 November 2008 - 15:26

    Bianca:

    Hey die Maaike,

    Ik vind het erg gaaf om je zo te kunnen volgen. Je verteld het ook erg goed. De auto die je hebt gekocht is voor jou doen wel groooot he hahahaha.

    Er is weinig nieuws in hoksebargen.

    Enjoy yourself

    liefs
    Bianca

  • 06 November 2008 - 16:59

    Renate :

    Hé Maaike,

    leuke verhalen en mooie foto's! Het bevalt dus wel goed daaro!!! houden zo!!! Veeel plezier daar nog!!! Groetjes Renate

  • 07 November 2008 - 12:31

    Marieke, Die Andere!:

    Oh meid, wat heb jij een goede keuze gemaakt..! Echt, zo gaaf!! Super leuk om te lezen en te zien hoe je het daar hebt.. Door de drukte ben ik er vndg pas aan toegekomen om je site te checken!
    Nog geen uitslag en nieuws van school..
    Keep you posted!

    Liefs
    Marieke from Deventer.

  • 10 November 2008 - 19:59

    Martijn:

    Hey die Maaike!

    Klinkt ergrelaxed allemaal daar beneden! Fijn dat alles zo goed verloopt voor je! Veel plezier nog dit jaar en maak er iets prachtigs van!

    Groeten van de andere kant van de wereld! Uit Enschede!

  • 11 November 2008 - 03:31

    Alberdina:

    Hey Maaike heb je verhaal van de afgelopen week gelezen, klinkt gaaf allemaal! Ik kijk ernaar uit je te zien in nz :-) Groeten vanuit een (over)zonnig Australie! xxx

  • 12 November 2008 - 16:33

    Jesper:

    Hey Maaike!

    Ook superleuk om jou berichtjes te lezen, wat minder sumier als die van Tim iig ;-). Niet tegen hem zeggen hè! Maar je vermaakt je lekker lees ik, en ook een auto! Hopelijk voor jullie is de petrol wat te betalen én raak je hem voor dat je doorreist weer kwijt, ook niet onbelangrijk.. Ook voor jou, geniet en doe voorzichtig. Let ook een beetje op mijn maatje hè!

    Greetzz, Jesper

  • 19 November 2008 - 10:44

    Klaas & Gerrie:

    Hoy Maaike,
    Wat leuk zeg om je zo een beetje te kunnen volgen.WE genieten er erg van en we hopen jij ook en dat het werk je ook een beetje bevalt.
    Hier is alles goed.
    Liefs van ons.

  • 20 November 2008 - 14:41

    Marieke:

    Chica, even ter informatie: ik heb financieel management gehaald!! Whoehoe!
    Ook research is voldoende!

    Nu alleen nog scriptie volgende week en dan... op naar Aruba!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 41897

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: