Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 November 2008 | Nieuw Zeeland, Hastings

Het heeft even geduurd, maar hier eindelijks weer een bericht vanuit Nieuw Zeeland.

Inmiddels ben ik al drie weken werkzaam bij St. George Restaurant en verblijf ik nog steeds in The Rotten Apple.

Ik heb even gedacht om elders te gaan wonen zoals een studenten appartement/studio, maar het schijnt niet veel goedkoper te zijn. En aangezien me het goed bevalt in de hostel, heb ik besloten om hier te blijven.
In de hostel hoef je je eigenlijk nooit alleen te voelen, er is altijd wel iemand aanwezig. Tevens vind ik het geweldig om mensen van diverse nationaliteiten te ontmoeten.
Momenteel verblijven er naast de kudde Duitsers, de volgende nationaliteiten; Engelsen, Fransen, Brazilianen, Zuid Afrikanen en Israelen.

Wat betreft mijn werk in het restaurant bevalt het nog niet super. Dit komt met name omdat ik had verwacht minstens 30 uren per week (zoals afgesproken) te draaien en het maar slechts 20 uren betreft.
Om toch rond te kunnen komen start ik morgen met schoonmaken in de hostel. dit betreft 4 a 6 uren per week en ik krijg dan 50% discount op mijn verblijf. Dus dit scheelt weer $65,- per week.
Dit lijkt me tot nu toe de beste oplossing.

Verder heb ik geen idee of ik tot mei in Hastings verblijf, om eerlijk te zeggen lijkt het me te lang. Maargoed we'll see.....no worries :)

Het weer in Hawkes Bay's is over het algemeen super. Overdag een helderblauwe lucht, zonnig en een heerlijk briesje. 's Avonds koelt het enorm af en is het soms erg koud om buiten te zitten.
Een heel verschil met Nederland, aangezien daar sneeuw ligt! Stiekem ben ik daar wel een beetje jaloers op.

De afgelopen maand heb ik veel dingen gezien, gedaan en meegemaakt.
De tweede week ben ik naar twee stranden geweest; Ocean Beach en Waimarama Beach. Heb ik de Maeretotora Falls bezocht. Ben ik diverse keren in centrum Napier en Hastings geweest.

Vorige week ben ik met Christine (Duitse), Fobbe (Fransman) en Lasse (Deen) naar Shine Falls geweest. Dit is de meest spectaculaire waterval van Hawkes Bay's. Eerst moesten we een track maken om bij de waterval te kunnen komen genaamd The Heays Access Road to Shine Falls Track.
Na ongeveer 45 minuten berg op, berg af te hebben gelopen kwamen we bij de waterval. Wat een geweldig gezicht, echt helemaal super!
We besloten om een duik te nemen in het meertje. Hoe warm het buiten ook mocht zijn, het water van de waterval zal de 10 graden echt niet gehaald hebben. Een Nieuwjaarsduik in Nieuw Zeeland dus....geweldig!
Na een beetje gewend te zijn geraakt aan het koude water, hebben we met z'n vieren wat biertjes achter of in de waterval gedronken. Echt een awesome experience.
Na de waterval vervolgden we onze tour richting het Tutira Lake. Het is een adembenemd gezicht om het grote meer met daarachter de bergen te zien.
Het was bijna etenstijd en aangezien we onderweg naar Hastings langs een klein zandstrand, Waipatiki Beach, besloten we om op he strand te gaan koken. Tijdens zonsondergang hebben we heerlijk genoten van ons eigengemaakte pasta.
Deze dag vond ik tot nu toe de meest indrukwekkende, this is why I am here!

Qua uitgaan is Hastings niet echt geweldig. Eigenlijk is er maar 1 bar, waar we het met veel mensen van de hostel erg gezellig kunnen maken. Elke vrijdag hebben ze free BBQ if you buy a jug of beer ($8,-). Dit is erg voordelig en natuurlijk vet gezellig.
Binnenkort ga ik eens stappen in Napier en Havelock North, dit schijnt een stuk beter te zijn en zo leer je weer nieuwe mensen kennen.

Gisteren( mijn vrije dag) heb ik allereerst inkopen gedaan voor de aankomende dagen, vervolgens zijn Dominique (Duitser), Christine (Duitse)en ik naar een Strawberry Farm geweest. Hier hebben we ons eigen aarbeien geplukt. Dit was super leuk om te doen en het scheelt weer wat centjes. In de supermarkt zijn ze namelijk erg duur.
Daarna ben ik met wat mensen naar het Cornwall Park geweest en hebben we gefrisbeed en gevoetbald.

Uiteraard heb ik weer veel mooie foto's gemaakt en deze zal ik binnenkort op mijnalbum plaatsen.

Thijs, Rick en Marielle: de camera werkt super goed en ik kan er geweldige foto's mee maken...Thanks!!!

Ohja My 500 dollar car is nu My 570 dollar car geworden. Dit omdat er een onderdeel van de accu miste. Maar dankzij Peter heeft het me maar $70,- gekost om hem te laten maken. Dus dit viel gelukkig nog mee en sindsdien rijdt tie perfectos!

Over een maand al weer kerstmis, echt een vreemd idee. In de winkels zijn ze al enkele weken druk bezig met kerstspullen, kerstmuziek etc. maar ik heb totaal geen kerstgevoel. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden om kerst in de zon te vieren. I will let u know!
Maar eerst hebben we de Sint die ook mij in Nieuw Zeeland gaat bezoeken :)
We hebben besloten om 5 december te gaan vieren met Peter, Sharlene en Tim en misschien nog enkele andere.

Maargoed ik zie dat mijn verhaal al weer veelste lang is en dat het tijd is om wat anders te doen!

Hopelijk zijn jullie weer een beetje op de hoogte en vinden jullie het leuk om mijn verhalen te lezen!
Graag blijf ik ook op de hoogte van jullie.

See ya.
Liefs Maaike


  • 25 November 2008 - 14:00

    Herman En Marga:

    Lieve Maaike
    We volgen je spannende verhalen. Mooi om te lezen dat je met weinig middelen het toch gezellig kan maken.
    Poetsen????Geweldig een echte Truus de mier.
    Geniet van Sinterklaas op zijn kangeroe. Hier komt hij gewoon met de boot en rijdt verder op een ezel. Veel plezier.
    Groetjes vanaf Bonaire.

  • 27 November 2008 - 05:36

    Tim:

    toppie joppie

  • 02 December 2008 - 18:57

    Ada:

    Ha die Maaike,heb net de foto's bekeken, ziet er mooi uit daaro.Hier winters en daar zomers raar idee hoor, nou geniet ze en tot mails liefs ada en marcel

  • 04 December 2008 - 06:41

    Samir:

    Hey Maaike!

    Leuk om weer wat van je te lezen! En mooi om te horen dat alles goed gaat (en dat je er alsnog een baantje bij hebt gevonden!).
    Ik mail je snel weer!!

    Groetjes Samir

  • 04 December 2008 - 06:41

    Samir:

    Hey Maaike!

    Leuk om weer wat van je te lezen! En mooi om te horen dat alles goed gaat (en dat je er alsnog een baantje bij hebt gevonden!).
    Ik mail je snel weer!!

    Groetjes Samir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 41871

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: