Last update NZ en op naar OZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Last update NZ en op naar OZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Last update NZ en op naar OZ

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 April 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

G’ day amigos

Hier een laatste bericht vanuit Nieuw Zeeland.
Zoals beloofd is hier het vervolgverhaal van mijn reis door het Zuidereiland.

Na een bezoek te hebben gebracht aan Invercargill zijn we naar Curio Bay gereden.
Onderweg hebben we diverse stops gemaakt om het e.e.a te bezichtigen, namelijk;
- Bluff Hill; biedt een geweldig uitzicht over het gebied en over Stewart Island
- Stirling Point Signpost
- Slope Point; het meest zuiderlijke punt van het Zuidereiland

Op weg naar Dunedin zijn we gestopt bij het gebied waar yellow eyed penquins te zien zijn. Na ongeveer 15 minuten wachten kwam ere en penquin uit het water en liep over het strand, echt geweldig om te zien.

Verder hebben we genoten van het uitzicht bij Florence Hill en Nugget Point.

In Dunedin zijn we enkele dagen gebleven. We kwamen aan op een zaterdag, dus konden we direct het uitgaansleven checken.
Erg gaaf was een kerk welke gebruikt wordt als disco, erg aparte ervaring.
Aangezien Dunedin bekend staat om haar Cadburry chocolade en Speights bier, hebben we een bezoek gebracht aan zowel de chocoladefabriek als de bierbrouwerij. En natuurlijk hebben we het e.e.a mogen proeven…..het bier ging aardig snel bij ons whaha!

Op 9 april zijn we verder gaan reizen. De eerste stop was Oamaru waar we een overnachting wilden maken omdat er in deze plaats ‘s avonds penquins en bluebirds te zien zijn.
Helaas hebben we de eerste avond geen enkele penquin mogen spotten en dus een redden om een extra nacht in de hostel bij te boeken.
De volgende avond na lang zoeken en wachten hebben we dan eindelijk de bluebird (bluepenquin) gezien. Dit is de kleinste penquin van de wereld!

Vervolgens was het tijd om naar Mount Cook te gaan. Na de Elefant Rocks te hebben bezocht, kwamen we aan in het Aoraki / Mt. Cook National Park, 700km2 groot gebied, een ongelooflijk spectaculair national park.
We hebben een wandeling gemaakt, de Hooker Valley, om dichterbij de Mount Cook te komen. Mt. Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland, 3754 meter.
Een adembenemend gezicht, een reusachtige berg bedekt met sneeuw middenin een schitterend gebied. Super!!

De bedoeling was om een nacht hier te verblijven en de volgende dag nog een track te gaan lopen, maar helaas waren alle hostels volgeboekt en waren we genoodzaakt om naar de volgende plaats (Geraldine) te rijden.

Op 12 april kwamen we aan in Christchurch, waar ik me nog steeds bevindt.

De reis met de drie Duitse meiden heb ik als erg goed en gezellig ervaren. We hebben samen een ongelooflijk goede tijd gehad.
De afgelopen week hebben we met z’n vieren bij een NieuwZeelander gelogeerd, ook wel couchsurfen genoemd. Hierbij hoef je niets te betalen en kan je gebruik maken van alle faciliteiten in het huis.
Dit was een uitstekende oplossing aangezien we allen krap bij kas zaten.

Vorige week Janine (zus van Sharlene) nog kunnen zien in de stad en we hebben een gezellige middag gehad, heerlijk bijgekletst en vervolgens afscheid genomen, wat toch wel erg vreemd is!

Verder heb ik een bezoek gebracht aan het museum en the Arts Centre.
Momenteel logeer ik bij Isabelle, welke ik in Napier heb ontmoet, en ze brengt me morgen naar the airport.

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan….
Ik heb een super goede, gezellige en relaxte tijd gehad waarin ik weer veel nieuwe dingen heb mogen zien en beleven. Maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur en wel Australie.
Ik ben erg benieuwd en vind het ongelooflijk spannend.

Tot in Ozzie….
Good on ya mate

Ciao dikke knuffel en liefs van mij

  • 22 April 2009 - 10:41

    Sander:

    Leuk om weer te lezen en geniet er weer van!!!

    Groeten en wie weet tot ziens vanuit Tai'an (China),

    Sander

  • 22 April 2009 - 11:11

    Ada En Marcel:

    Niet te geloven dat het eerste avontuur er al weer opzit,maar gelukkig volgt er nog het een en ander.Zal ook zeker de moeite waard zijn.Hier alles oke het weer werkt ook aardig mee.Nou Maaike op naar de Aboriginals ciao en tot mails x ada en marcel.

  • 22 April 2009 - 14:06

    Dushi Aruba:

    Hee meid.
    Wat jij toch allemaal meemaakt is zooooo gaaf!!
    Ik ben nu twee weken aan het werk als supervisor. Bevalt goed moet ik zeggen, leuke collega's. Alleen Moomba Beach is een chaotisch bedrijf waar ik samen met de manager nog veel structuur in kan aanbrengen-lees uitdaging!!
    Je bent inmiddels in Australie, ik hoop dat het je daar bevalt! Kijk uit naar je volgende verhaal.

    Ciao bella.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 41812

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: