Foto's en een nieuw verhaal !! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Foto's en een nieuw verhaal !! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Foto's en een nieuw verhaal !!

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 December 2008 | Nieuw Zeeland, Hastings

Helloooo, hier weer even een bericht vanuit Nieuw Zeeland. Zoals beloofd heb ik nieuwe foto’s op mijn site geplaatst (www.maaikeleppink.mijnalbums.nl). Soooo, have a look !!

De afgelopen weken zijn mega snel voorbij gegaan.
Aangezien ik vorige week maar slechts 20 uren kon werken in het restaurant, had ik veel vrije tijd om leuke dingen te ondernemen.
Voordat ik hierover meer ga vertellen, allereerst een nieuwtje. In mijn vorig bericht heb ik verteld dat ik vrij weinig uren in het restaurant draai en zoekende ben naar een fulltime baan. Ik heb bij enkele bedrijven gesoliciteerd, namelijk bij de supermarkt, een camping en bij Splash Planet. Op dat laatste is het wachten nog, waarschijnlijk willen ze binnenkort een gesprek met mij….spannend!! Maar om toch rond te kunnen komen werk ik sinds woensdag bij Peter op de wijngaard, dit is nu echt een backpackers baantje! Ik kan hier vijf dagen in de week werken en ik verdien redelijk. Woensdag en donderdag heb ik planten geplant en blaadjes geplukt. Tja…krijg ik toch nog groene vingers, mams!
Ik ben echt mega happy met dit werk en het schoonmaakwerk in de hostel, want nu heb ik net iets meer geld om handen en dat is natuurlijk altijd prettiger. Maar het wachten is nog op Splash Planet en het restaurant hoe en wat….wordt vervolgd.

Nu terug naar mijn belevenissen:

Twee weken geleden hebben Peter en Sharlene een BBQ party gehouden, een echte kiwi BBQ. In een van mijn eerste berichten had ik al verteld dat het hier normaal is dat eerst al het vlees klaar gemaakt wordt en vervolgens iedereen gaat aanvallen en zo veel mogelijk op je bord te scheppen. Dus tja ook bij deze BBQ was dit aan de orde. Ook is het de traditie dat de gastheer zorg draagt voor het vlees, dus Peter had het nog al druk. Het leuke hier van was, dat Peter dit niet voorafgaand wist, whaha! Het was allemaal erg lekker en het was een gezellig avond. (Foto's komen nog)

Vrijdagavond zijn Christian, Loreine en ik naar Te Mata Peak geweest om de zonsondergang te bekijken. Te Mata Peak is bijna 400 meter hoog en biedt een fantastisch uitzicht over Hawkes Bay. Echt ongelooflijk mooi.
In mijn eerste week was ik hier al met Peter en Tim geweest, maar helaas had ik toen geen camera bij me., dus een goede reden om nog eens omhoog te rijden.
Na de zonsondergang, wat echt geweldig was, zijn we de kroeg in geweest. Meestal gaan we naar dezelfde kroeg, namelijk The Cru Bar. Dit vanwege dat Hastings (het dorp waar ik verblijf) weinig uitgaansgelegenheden heeft. Maar ik moet zeggen dat we ons altijd wel vermaken, zo lang er maar voldoende mensen van de hostel naar de bar gaan en als er maar voldoende alcohol opgenomen wordt.

Binnenkort willen we keer naar Havelock North (dorp dichtbij Hastings) om naar diverse bars te gaan. Dit schijnt tig keren beter te zijn dan Hastings, dus ik ben benieuwd! En tja de kiwi kerels in Hastings zijn niet bepaald aantrekkelijk, so time for Havelock!!
De standaard kiwi wordt gekenmerkt door tattoos, piercings en stevig gebouwd. Hmmm…niet echt mijn smaak!

Maargoed eenmaal weer veilig in de hostel aangekomen, hebben we tot een 6am buiten gezeten. Toen de vogels begonnen te fluiten, leek het me een goed idée om maar eens te gaan slapen, omdat ik de volgende dag ook gewoon weer moest werken!

Om 9am ging de wekker en volgens mij was ik nog steeds een beetje aangeschoten. Maargoed, even heerlijk douchen en op naar het werk. Eigenlijk had ik verwacht maar 4 uurtjes te hoeven werken, maar dit bleek 9 uren te zijn…whaha!! This was a really hard day for me….never again!!

Zondagochtend zijn we met een heel stel van het hostel naar Cape Kidnappers geweest.
Cape Kidnappers ligt aan de zuidoostkust van het Noordereiland van Nieuw-Zeeland, vlakbij Napier en Hawke's Bay. Aan deze kaap hebben Maori’s ooit geprobeerd het keukenhulpje van Capitain Cook (ontdekker van NZ) te kidnappen, vandaar de naam.
Om hier te komen moesten we allereerst 30 minuten rijden plus 2,5 uur wandelen op het strand. De wandeling is echt de moeite waard, wat een fantastische omgeving. (zie foto’s).
Ook al was het erg warm, lange en zware hike, ik raad het iedereen aan om te doen. Het is ook mogelijk om per tractor naar de Cape te gaan, maar ons leek dit een mooiere belevenis en tevens goedkoper.
De Cape staat tevens bekend om de Jan van Genten Kolonie, erg indrukwekkend al die mooie vogels.
Eenmaal helemaal omhoog op de Cape te zijn gewandeld, hadden we ongeveer 30 minuten om te genieten van het uitzicht en om een beetje bij te komen. Vervolgens moesten we zorgen dat we weer terug kwamen vanwege de waterhoogte. Deze hike van 5 uren is echt een aanrader, wat een geweldig landschap!

Maandag was de laatste dag van Loreine (Duits meisje). Ter afscheid besloten we om op het dak van het hostel wat Schnapps en goedkope Champagne te drinken.
De bedoeling was om een paar glaasjes te drinken, maar dit werden al snel een paar flessen! Jep, jullie raden het al, we waren aardig aangeschoten. De meeste backpackers moesten nog van het werk weer komen en wij zaten sjikke op het dak, echt maf!!
We hebben vervolgens nog een erg leuke avond gehad en volgens mij waren we allebei entertainers of the evening!

Nog 1 dag werken en dan heerlijk weekend….mega veel zin in, want het wordt waarschijnlijk een ongelooflijk vet weekend. We hebben namelijk een super party on Saturday….maarrrr hier kom ik nog op terug.

Zooooo…dit was het weer voor vandaag! Het is nu 10 pm en ze gaan hier zo sluiten! Hopelijk genieten jullie van mijn mooie verhalen en foto’s. Jullie bedankt voor het plaatsen van de berichten, erg tof!!

Tot snel….zonnige groeten en knuffels uit Hastings (NZ)

  • 04 December 2008 - 10:16

    Linda:

    Hey Maaike, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Nu hopen dat je iets hoort van 't restaurant of Splash Planet! Zo te lezen vermaak jij je verder prima...lekker genieten meid! Have fun! Groetjes van Linda

  • 04 December 2008 - 20:32

    Bianca:

    Dag die Maaike,

    Ik kijk ieder keer weer of er al weer nieuws is uit het verre vette gave country. Het is echt gaaf om je verhalen te lezen. Zoals je het beschrijft zal ik bijna zin krijgen om er eens een keer heen te gaan i.p.v. Gran Canaria hahahhaha.
    Zoals je waarschijnlijk al hebt vernomen mis je hier in hoksebarge niets, het is er nat, koud en erg saai in vergelijk met jou situatie. Enjoy.

    Ik zal weer met smart wachten op je volgende verhaal. Nu ga ik kijken naar de foto's

    see ya
    Bianca

  • 04 December 2008 - 20:39

    Greta & Arie:

    Als we de foto's bekijken en de verhalen lezen verveel je je nog geen moment.
    Kun je ons niet een paar saaie foto's sturen met slecht weer om ons de winter door te helpen?
    Door jouw berichten en foto's worden we allemaal een beetje depri.
    Ga zo door.

  • 09 December 2008 - 14:27

    Klaas En Gerrie:

    Hoy Maaike
    Erg fijn om te lezen dat het allemaal met de werk uren allemaal een beetje gaat lukken.,prachtige verhalen en foto`s die je maakt.
    Genieten we echt van en talent voor het maken van leuke verhalen en het maken van mooie foto`s heb je echt.
    We wachten weer vol spanning op een volgende aflevering van jou.
    Groetjes,
    kr & gv.

  • 10 December 2008 - 15:06

    Martijn Bekhuis:

    Wat heb je het toch mooi daar meid, fijn om te lezen. Prettige feestdagen alvast! Groet'n van beneden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 41828

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: