Wicked weekends!! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Wicked weekends!! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Wicked weekends!!

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 December 2008 | Nieuw Zeeland, Hastings

Na mijn vorige verhaal zijn er twee weekenden voorbij gegaan, so this means new pictures and a story. Zie www.maaikeleppink.mijnalbums.nl voor de foto’s.

Vorige week vrijdag hebben jullie in Nederland allen Sinterklaas gevierd. Hier in NZ hebben ze nog never van deze oude keerl met z’n pieten gehoord. Toch hebben we vrijdagavond kunnen genieten van pepernoten, marsepein en speculaas.
Tim en ik waren uitgenodigd om bij Peter en Sharlene een Nederlandse pot te komen eten en van het snoepgoed te smikkelen. Peter heeft voor ons erwtensoep gemaakt, heerlijkkk!!
Het was erg lekker, alleen brak het zweet me uit! Nu begrijp ik pas waarom we deze soep enkel in de winter nuttigen.

Zaterdag was my lucky day. Peter had me gevraagd of ik mee wilde naar de open dag van Hastings Airport. Dit is een klein vliegveld waar Peter zo nu en dan te vinden is om te vliegen. Uiteraard ben ik mee gegaan om de verschillende typen vliegtuigen te kunnen bekijken (zie foto’s). Peter had weten te regelen dat we een kijkje mochten nemen in een Jet, echt mega luxe!!
Vervolgens kwam Peter met een surprise….we gaan VLIEGENNN!!!
Ik dacht uhm oh okej!! Whaha….Ik had even een dubbelgevoel hierover, namelijk super vet maar ook een beetje eng. Op Bonaire had ik al eens in een tien persoons vliegtuig gezeten, maar toen was ik erg benauwd en misselijk geworden.
Maargoed het gevoel ‘’super vet’’ overheerste enorm en dus hebben we een vlucht over Hawkes Bay gemaakt.
We hebben met een Piper Cherokee gevlogen, een 4 persoons vliegtuigje. Peter was diegene die vloog, jep een echte piloot…..gaaf! De vlucht duurde ongeveer 1,5 uur en was echt helemaal geweldig. Wat een super mooi uitzicht, erg indrukwekkend hoe NZ er van bovenaf uitziet. Ik was helemaal aan het genieten van de vlucht totdat er een manoeuvre gemaakt moest worden. Wat een apart gevoel zeg, ik kon de G-kracht best merken. Iets minder leuk voor Peter en de co-piloot was een beetje aan het schreeuwen was whaha.Voor de mensen met wie ik samen naar Berlin ben geweest met oud en nieuw 2007/2008 weten vast nog wel het geluid te herkennen toen ik van de berg afging.
Ik schrok van de draaing in het vliegtuig en de druk was enorm, maar weer een hele belevenis. Vervolgens (nadat ik een beetje bijgekomen was) werd er nog een loep gemaakt. We vlogen namelijk boven het huis van Peter en Sharlene. De bedoeling was dat Sharlene ons zou gaan zien, maar helaas las ze het sms bericht pas later en heeft ze ons gemist, Dus voor niets misselijk geworden.
Maargoed het was echt een geweldige dag en een super leuke ervaring…heeft Peter goed geregeld. Thanks mate.
De hele dag was ik aan het stralen en heb iedereen verteld over hoe geweldig het was, heerlijk jaloers gemaakt!

’s Avonds hadden we een big party. Vier backpackers van the Rotten Apple hadden een mega feest georganiseerd. Het was een trance/dance feest in een reservaat, ongeveer 45 minuten rijden vanaf Hastings en duurde van 9 pm tot 10 am. Aangezien iedereen per auto moest komen, werd er gebruik gemaakt van tenten en auto’s om te kunnen slapen of enkel te ontnuchteren :)
In totaal waren er 150 feestgangers aanwezigen waaronder backpackers van diverse hostels en kiwi’s.
Al met al was het een geslaagd feest. Op naar het volgende feest.
De foto’s van het feest zijn te vinden op: http://www.facebook.com/album.php?aid=192771&l=76a25&id=754280690

Ook kunnen jullie even kijken op: http://nl.youtube.com/watch?v=lBYpA0bt-m0
Hier is een filmpje te zien voor de verjaardag van de moeder van Rottem from Israel. Tim heeft dit in elkaar geflanst en dit is het resultaat. Yes, I am in the video aswell.

Afgelopen week heb ik vijf dagen in de vineyard kunnen werken. In totaal heb ik daar 48 uren kunnen maken. De cleaning job in de hostel heb ik aangehouden, want dit scheelt me gewoon erg veel in de kosten. Tja….jullie denken misschien dat ik alleen maar aan het relaxen ben, maar de werkelijkheid is toch een beetje anders.
Ik ben erg blij met het vele werken, want dit betekent meer geld en dus meer mogelijkheden tijdens het reizen.

Deze week zijn er vier Nederlanders in het hostel gearriveerd. Ik dacht ook al, waar blijven ze toch. Dus nu zijn Tim en ik niet meer de enige en moeten we uitkijken met wat we zeggen .

Gisteravond zijn we eindelijks naar Havelock North geweest en het was helemaal geweldig. Muziek was beter, de kroegen gezelliger en de kerels mucho lekker! Dus voor herhaling vatbaar.
Helaas heb ik het weer veel te laat gemaakt, namelijk 6 am en dus vandaag brak. Om morgen een beetje fit op het werk te komen, maak ik het vanaaf niet al te laat….heerlijk slapen totdat mijn wekker om 6 am gaat.

Hoe is het verder in Nederland? Nog steeds sneeuw? En wat is de gemiddelde temperatuur?
Ook 28 graden Celcius?

Mensen, ik hoor graag van jullie.
Tot de volgende keer maar weer…..

Liefs vanuit Nieuw Zeeland

  • 14 December 2008 - 10:04

    Haj Jah Havelock...:

    tim

  • 14 December 2008 - 11:15

    Annemiek:

    Heee Maaike,

    In Nederland is het nog steeds heeeeeel koud!
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar :)
    Logisch van dat werken, kun je later nog meer genieten!

    Doe rustig aan!

    Liefs,
    Annemiek

  • 14 December 2008 - 16:07

    Herman En Marga:

    Snert(verderrie) dat smaakt goed zeg, ook bij 28 graden. Geweldige foto's en een prachtig verhaal. Wat kön ie zoep'n zeg. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Nog veel plezier en fijne feestdagen gewenst.

  • 15 December 2008 - 06:40

    Samir:

    Heey,

    Leuk, weer een nieuw verhaal :) Je hebt weer een hoop toffe dingen meegemaakt zeg! Leuk filmpje trouwens van youtube, is dat nou Israelisch wat je zegt ;P
    En jij gillend in dat vliegtuig, geniaal! Erger dan Berlijn kan het niet zijn toch?
    Ik mail je snel weer ff!

    Gr Samir

  • 15 December 2008 - 19:47

    Klaas:

    Hoi Maaike,
    Wat gaaf zeg dat vliegen en wat weer een stapel mooie foto`s.
    schitterend zeg.

    liefs,
    k.r en tante gerrie.

  • 16 December 2008 - 15:20

    Jesper:

    Tof hoor, erg leuk om te lezen dat jij en ook Tim zich zeer vermaken! Geniet en nogmaals.... Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 41869

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: