3 daagse trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu 3 daagse trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

3 daagse trekking Chiang Mai

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Juni 2009 | Thailand, Chiang Mai

Sa-wat die (hallo in het Thai)

Allereerst bedankt voor de leuke reactie, super dat jullie me alsmaar blijven volgen en mijn verhalen nog niet zat zijn!

Iedereen de pinksterdagen goed doorgekomen? Heerlijk zomers weer gehad in Nederland?

Ik kom net van een Thaise massage van 1 uur, echt heerlijk...zekers een aanrader mocht je naar Thailand gaan!

Maargoed zoals ik in mijn vorige bericht heb laten weten ben ik per nachttrein samen met Yoshi van Bangkok naar Chiang Mai gereisd, een 12 uur durende rit.
Het was een leuke nieuwe ervaring en ik vond het een prachtige reis en heb ook heerlijk geslapen.

Chiang Mai gelegen in het noorden van Thailand heeft een populatie van 1,6 miljoen. Een gezellige, groene en een niet al te drukke stad met op de achtergrond reusachtige bergen.
Het klimaat is vergelijkbaar met Bangkok, wat benauwd, felle zon en geen wind, +/- 35 graden.
De lokale bevolking zijn, net als in Bangkok, vriendelijk en beleefd. Maar ook hier zie je veel bedelaars en straathonden...het negeren is soms wel moeilijk!

Chiang Mai is 1 van de populairste plaats in Thailand om een trekking te maken.
We hebben een 3 daagse trekking gedaan met als activiteiten:
- Hiken in the jungle
- Olifantenrit
- Bezoek brengen aan de langnekken
- Riverrafting
- Bamboo rafting

We hadden 2 overnachtingen in lokale dorpjes met bamboo hutten, een unieke beleving!
We sliepen met 8 mensen in een hut op bamboo matjes (erg hard!!) met een mosquito nets over ons heen.
Het toilet bestond uit een gat in de grond met een emmer water ernaast, de douche was het beekje naast de hutten wat tevens bedoeld was om je kleding te wassen.

We hadden 's avonds veel lol met de lokale mensen. Een Thaise (met pikzwarte tanden van het tabak kauwen) nodigde ons uit om in haar hut te komen.
Ze gaf me een klein zelfgemaakt gitaartje waar ik op moest spelen. Dit deed ik dan maar ook en ze begon te zingen en te dansen. Ze vond het helemaal geweldig en genoot ervan en ik ook.
Deze avond was voor mij het hoogtepunt van de trekking en een ultieme beleving waarbij ik heb kunnen proeven van de Thaise cultuur.

Morgen neem ik afscheid van Yoshi en vertrek ik naar Chiang Khong (5 uur durende busrit) en vervolgens ga ik per boot de grens over naar Huay Xia in Laos en dan naar Vieng Poukha.

Vieng Poukha is een klein dorp in Noord Laos waar ik een Nederlanse jongen (Sander) ga ontmoeten en samen gaan we spullen langs scholen brengen voor de lokale bevolking. Hier kun je denken aan pennen, voetballen, gummen, zeep, potloden etc.

Indien mogelijk willen we vrijwilligerswerk gaan doen.
Sander ken ik via een travelsite van het internet.
In 2007 heeft hij al een bezoek gebracht aan dit dorp en tevens goed werk verricht als vrijwilliger.
Nu wil hij terug om te kijken hoe het met ze gaat, nuttige spullen te brengen en kijken of hij weer iets voor ze kan betekenen.
Een goed initiatief wat me erg aanspreekt en daarom heb ik besloten hier ook naartoe te gaan.
Vandaag heb ik 100 zeepjes gekocht, 10 gummen en 20 puntenslijpers...om dit aan de kinderen in Vieng Poukha te geven.

Verder staat nog niets op de planning, ik zie wel waar het schip strandt.
In ieder geval gaat alles perfect met me en heb ik het erg naar mijn zin.

Groetjes aan iedereen en mijn verhaal wordt vervolgd.

Bye bye Liefs Maaike


  • 02 Juni 2009 - 14:10

    Thijs Leppink:

    Hey zus,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen, gaaf dat je ook van alles meemaakt, zo zie en beleef je nog eens wat! ben jalours, heel veel plezier nog en ik kan niet wachten om je volgende avontuur te lezen.

    Dikke kus, Thijs

  • 02 Juni 2009 - 14:39

    Sander:

    Ha Maaike,

    Leuk om weer te lezen! We komen nu steeds dichter bij elkaar. Overmorgen pak ik dus ook de bus naar Vieng Phouka.

    Tot dan!!

    Groeten vanuit Luang Nam Tha,

    Sander


  • 02 Juni 2009 - 18:06

    Ada En Marcel:

    Hallo Maaike goed om weer wat van je te horen en fijn te lezen dat het je nog steeds goed bevalt,zij het dat het daaro toch wel anders is zowel qua cultuur als qua natuur.Heel veel plezier nog en tot mails x ada en marcel.

  • 02 Juni 2009 - 18:06

    Ada En Marcel:

    Hallo Maaike goed om weer wat van je te horen en fijn te lezen dat het je nog steeds goed bevalt,zij het dat het daaro toch wel anders is zowel qua cultuur als qua natuur.Heel veel plezier nog en tot mails x ada en marcel.

  • 02 Juni 2009 - 19:07

    Mark:

    Hey Maaike,

    Welke organisatie had je gekozen voor je trekking?

    En je bedoelt Huay Xai ;) oversteek kost rond de 5-10 euro geloof ik... (Huay Sai )verder ken ik het Veing Poukha helaas niet, wil je me daarover op de hoogte houden?

    Verder is het een goed doel wat je wilt gaan doen! De bevolking daar moet zeker gesteund worden!

    Veel plezier nog!

  • 03 Juni 2009 - 13:24

    Heidi:

    Meid, wat gaaf allemaal!!! Sorry dat ik weinig laat horen. Erg druk met werken, divemaster training en leuke dingen doen:) Maar ik denk wel aan je!! Geniet er van. Hoe lang bljf je nog?

    Liefs Heidi

  • 03 Juni 2009 - 21:05

    Greta En Arie:

    Hello Maaike,
    Als we alle verslagen en foto's bekijken heb je al een hele rugzak met belevenissen en indrukken verzameld.
    We krijgen de indruk dat je het reizen nog niet beu bent en nog geniet van elke dag met nieuwe belevenissen.
    Wij hebben vorige week een weekje in de bergen gelopen in Oostenrijk, prachtig in deze tijd en mooi weer. Als je weer terug bent is dit mogelijk een aanrader voor jou, alhoewel de cultuurshock niet zo groot was.

    Groetjes, Greta&Arie

  • 05 Juni 2009 - 13:12

    Klaas Gerrie:

    Lieve Maaike


  • 05 Juni 2009 - 13:22

    Klaas En Gerrie:

    Lieve Maaike
    Nieuwe kansen. Wij genieten nog steeds wel van je verhalen hoor.Erg goed en je foto`s zijn super. Zo te lezen geniet er nog steeds van. We kijken al uit naar de volgende.
    Liefs Klaas & Gerrie

  • 07 Juni 2009 - 19:48

    De Vader Van Sander:

    ik hoop dat jullie er samen goed werk gaan doen goede reis en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 41828

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: