Hi from Ozzie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Hi from Ozzie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Hi from Ozzie

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Mei 2009 | Australië, Noosa Heads

Hi from Ozzie,

Melbourne…….

de hoofdstad van de staat Victoria is een stad met gezelligheid, oude gebouwen, drukte, tal van bezienswaardigheden, diverse nationaliteiten, authentieke wijken en een goede sfeer.
Naast de stad Melbourne is de Great Ocean Road een must voor de toeristische bezoeker; deze weg staat bekend al wellicht de mooiste kustweg ter wereld.
De weg begint op ongeveer 1,5 uur rijden van Melbourne, kort na de plaats Geelong. Daar vandaan slingert de weg zich 400km langs de zuidelijke kust van Victoria. Vaak direcht langs de kust, dan weer een dichtbeboste regenwouden, waarna de weg weer een wijds en open land doorsnijdt.
Duizenden arbeiders hebben deze weg gedurende 14 jaar moeizaam en met de hand anagelegd voordat het in 1932 voor het verkeer werd opengesteld.
Op veel plaatsen bidet de Great Ocean Road een adembenemend uitzicht op zee en de grillage rotsformaties.

Vorige week zaterdag heb ik deze weg gereden met een georganiseerde tour van twee dagen met diverse indrukwekkende stops, zoals:
Twelve Apostles
Torquay en Bells Beach; ontmoetingsplaats voor surfers
Seeing Koalas, Kangaroos en Emus at Tower Hill
Logan’s Beach; in de winter zijn hier walvissen te spotten, dus voor ons helaas geen walvis te bekennen.
Bay of Islands
The Grotto
Bay of Martyrs
Gibson’s Steps; hier is one of the Apostles te zien
Apollo Bay
Lighthouse
Etc.

Een geweldige eerste belevenis in Australia. Ondanks dat het weer niet de gehele twee dagen super was, was het een bijzondere ervaring en vind ik het zeer zeker een must see/do wanneer je een bezoek brengt aan Melbourne!
We waren met een kleine groep tijdens deze tour, namelijk acht personen, waardoor he teen persoonlijk, sfeervolle en gezellige tour was.
De rest van de dagen in Melbourne heb ik kunnen vervullen met het verkennen van de stad, de buurt St. Kilda (1 van de levendige wijken van Melbourne) en het regelen van mijn verdere reis door Australie.

Afgelopen woensdag ben ik van Melbourne naar Brisbane gevlogen, dit vanwege het slechte weer en de aantrekkelijke vliegticketprijs!
Brisbane is een stad in het oosten van Australie. Het is de hoofdstad van de deelstaat Queensland.

Vrijdag ben ik per bus naar Byron Bay (200 km ten zuiden van Brisbane) gereisd om hier drie dagen te zijn.
Byron Bay is een dorp in de staat New South Wales op het meest oostelijke punt van Australie, Cape Byron.
Byron Bay beschikt over diverse stranden die erg populair zijn om te surfen.
Aangezien in Nimbin (uurtje van Byron Bay vandaan) jaarlijks het Mardi Grass festival gehouden wordt en ik toevallig dit weekend in de buurt was, ben ik hier samen met Vincent (Nederlander) naartoe gegaan.
Nimbin is een bizar hippieoord en de wiethoofdstad van Australie. Elk jaar komen potheads from all over OZ naar dit dorp voor Mardi Grass.
Dit festival wordt gehouden om zorg te dragen dat het verbod op cannabis opgeheven wordt.
Zoals jullie weten heb ik niets met high worden en houd ik het enkel bij sigaretten, maar ik vond dit wel een ervaring die ik niet mocht missen.
Het was een aparte ervaring en zeker een bezoek waard. Ze hadden overal standjes met kleding, drinken (non alcohol) en allerlei live muziek. Ik heb nog nooit zo'n bijzonder festival meegemaakt.

Na een dag in Brisbane te zijn terug gekeert ben ik nu in Noosa Heads voor 2 nachten.
Ik heb een planning gemaakt om naar Cairns te reizen per Greyhound bus, wat een hop on and hop off bus is...!
Ik heb 4 tours geboekt welke ik op deze route ga maken;
3 dagen Fraser Island; self-drive 4x4
2 dagen Whitsunday’s Britsh Defender Sailing
1 dag Greet Barrier Reef Snorkelling
2 dagen Cape Tribulation

Ik heb er ongelooflijk veel zin in en ben mega benieuwd naar de oostkust.
De planning is om over 2 a 3 weken in Cairns te zijn zodat ik nog 1 a 2 weken de tijd heb om iets anders (hopelijk de Outback) van Australie te kunnen zien.
Echter ben ik bang dat ik soon Australie moet verlaten, aangezien de kosten hier enorm zijn! Maargoed we gaan zien hoe het verloopt.
Ik houd jullie op de hoogte.

Het is hier trouwens heerlijk weer, rond de 25 graden!

Ik wil nog even iedereen bedanken voor de lieve en leuke berichten op mijn site!!
Super! Echt geweldig dat jullie me na 6 maanden nog steeds blijven volgen.

Ik ga heerlijk genieten van de zon.

A lot of hugs and kisses 4 u all ……

  • 04 Mei 2009 - 06:35

    Anne Van De Wetering:

    Hey Maaike!

    Heerlijk om over Australië te lezen, ik zou zo weer terug willen.
    Ik heb toen de oostkust niet gedaan :( Wel de Outback, die is ook echt gaaf! Dus als het ff kan zou ik het zeker doen!!!
    Geniet ervan!
    xx

  • 07 Mei 2009 - 08:28

    Frank Kuipers:

    Hey Maaike,

    Leuk om je verhalen te lezen. Je maakt echt elke dag wat anders mee.
    Hier in Haaksbergen is het altijd hetzelfde!
    Enjoy the rest of your trip.

    Frank

  • 07 Mei 2009 - 17:43

    Tante Gerrie:

    Hallo Lieve schat
    Wat fyn dat alles goed met je gaat .geniet er van en laat ons een beetje meegenieten.
    hier alles oke.
    liefs klaas gerrie

  • 12 Mei 2009 - 17:04

    Bianca:

    Dag lieve Maaike,

    Wat is het toch iedere keer weer geweldig om de verhalen van je lezen. Het is net of ik er al ben. Door jouw verhalen hoef ik er in ieder geval niet naar toe. Ook je foto's zijn iedere keer weer super.

    Hier in Haaksbergen gaat alles gewoon door en je mist niets hoor. Oh ja binnenkort zijn er de zomerfeesten. Ps ik zal er eentje op je drinken.

    knuffels
    van Nico en van mij en nog heel veel plezier

  • 12 Mei 2009 - 19:36

    Gerco :

    hallo hoe is die met je gaat alles goed nouw ik hoor het wel een keer hoe lang blijf je nog weg gr gerco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 41831

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: