How my travel goes, so far! - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu How my travel goes, so far! - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

How my travel goes, so far!

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Thames

Het is alweer de 10e dag dat Stacey en ik het Noordereiland rondreizen, het gaat ongelooflijk snel.

Om jullie een beetje zicht te geven van mijn reis, hieronder een erg korte beschrijving per dag.

Dag 1: Onze 1e nacht hebben we bij Lake Waikoremoana doorgebracht (220km van Hastings), welke in Te Urewera National Park bevindt.
Tijdens de rondvlucht in het vliegtuig met Peter zijn we over dit meer gevlogen, dus ik wist al een beetje wat ik kon verwachten.
Het is een ongelooflijk groot meer midden in een adembenemende omgeving. De weg in het park was echt mega slecht, alleen maar off road, maar gelukkig heeft mijn auto het zonder klapband of wat dan ook overleeft!
We hebben onze nacht doorgebracht op een DOC camping aan het meer. Een heerlijk begin van onze reis.
Aangezien we in een rainforest waren hadden we gelijk al regen, konden we onze tent testen en jep het is waterdicht....gelukkig!!

Dag 2: We hebben het park verkent d.m.v diverse mooie wandelingen.
Enkele highlights:
- Mokau en Tauwhare watervallen
- Te Where Bay; korte wandeling naar een mooi en rustig zandstrand.
- Tawa Walk; hier hebben we 1 van de grootste rata boom van NZ gezien, welke ongeveer 1000 jaar oud is en 13 meters rond de basis.
- Hinerau Walk; erg mooie wandeling in the bush bush met drie bijzondere watervallen (The Aniwaniwa Falls).

Terug bij de tent begon het enorm te regenen en konden we niets beginnen. We hebben namelijk een simpele tent en we moeten buiten koken met 1 pan whaha...
Tegen de avond besloten we om verder te trekken, op naar Gisborne.
Het was niet erg slecht weer op te rijden; veel wind, regen en een slechte weg...maargoed beter dan de hele avond en nacht in de regen te zitten!

Aangekomen in Gisborne (10pm) besloten we om bij The Flying Nun Backpackers te verblijven.
In sommige hostels in NZ is het mogelijk om je tent op te zetten in de tent en gebruik te maken van de faciliteiten die de hostel biedt, voor ons ideaal!
We moesten nog eten, dus we besloten om pasta met champignons te maken in de keuken. Stacey had de champignons gesneden en ik was bezig om de pasta te koken. Na 5 min. kwam de eigenaar (vreemde vrouw) van de hostel in de keuken en schreeuwde ''kitchen closed, everybody out''. Ze nam onze chamignons en verplaatste het naar een andere ruimte. Ik moest de pasta van het vuur afhalen welke nog niet eens gaar waren.
Nouja, we dachten we doen alles in de tuberware boz en dan is het na een paar minuten wel redelijk te eten (misschien dat de champignons een beetje zouden koken van de pasta whaha).
Na ongeveer 10 min. en rustig op de bank in de eetkamer te zitten, kwam dat rare mens weer en riep ''Everybody out, dining room closed''.
Van schrik liet Stacey de box met onze heerlijk halfgare voedsel op de bank en grond vallen. Ik gooide gelijk wat kussens op het eten en wat op de grond gevallen was raapte ik op. We schoten helemaal in de lach, het was echt mega lachwekkend!
Als ik er nu weer aan denk, krijg ik weer de lachbui...whaha!
Uiteindelijk hebben we gegeten en een gezellige avond met andere backpackers gehad!

Dag 3: Gisborne verkent met als bezienswaardigheden:
- Kaiti Hill; met een waanzinnig uitzicht over de stad
- Captain Cook Statue; Cook heeft Gisbrone ontdekt in 1769
- City Centre; mainstreet met diverse winkels en palmbomen in het centrum
- Inner Harbour; a fishing and boat wharf aan de Turonganui River.
In restaurant The Wharf hebben we genoten van een groot glas Hoegaarden en heerlijke wedges met sour cream.

Eind van de middag zijn we naar Tolaga Bay gereden en overnacht op Holiday Park direcht aan zee.

Dag 4: Dit was een erg relaxte dag met enig activiteit.
Heerlijk uitgeslapen, ontbeten op het strand, op de wharf gezeten, in de zon gelegen onder het genot van enkele biertjes en een zak chips.
Daarna was het tijd voor wat beweging. We hebben een 2,5 uur durende wandeling gedaan naar The Cook Cove.

Dag 5: Op naar Opotiki om Theo (Fransman, wie we in The Rotten Apple hebben leren kennen) te ontmoeten.
Dit was een erg lange rit van ongeveer 5 uur. Tot nu toe ben ik de enige die rijd, aangezien Stacey geen ervaring heeft met rijden in NZ.
Het was een aardig vermoeiende dag en we hebben 1 lange stop gemaakt om even doodleuk 700 treden op te lopen naar the Lighthouse van The East Cape, wat helemaal geweldig was....fantastisch uitzicht!
In Opotiki aangekomen hebben we heerlijk wat biertjes gedronken samen met Theo.
Later op de avond wat kroegjes bezocht...was helemaal top!

Dag 6: Vroeg in de morgen heb ik een wandeling langs de Waioeka River gemaakt en het centrum van Opotiki bezocht. Na het ontbijt zijn we naar Waiotaki Beach geweest om wat te relaxen en zwemmen.
In de middag een korte wandeling in een 5 hectare forest, waar we een 2000 jaar oude Taketakerau Burial boom hebben gezien.
In de avond vervolgden we onze reis naar Whakatane en de nacht doorgebracht in ohope Beach.

Dag 7: Een geweldige dag. We hebben een tour gedaan naar The White Island; de meest actieve vulkaan in NZ.
Per boot gingen we naar de vulkaan, dit duurde ongeveer 2 uur en was een mooie tour.
Alvorens we een 2 uur durende rondleiding op de vulkaan kregen, moesten we eerst wat bescherming zoals een helm en gasmasker dragen.
Het was een bijzonder ervaring om het van dichtbij te mogen zien.
Het was mega warm en de lucht op de vulkaan stonk naar rotten eggs. Na de rondleiding kregen we een lunch op de boot en rara wat er op ons sandwich zat?! Jaja...eiersalade whaha, erg toepasselijk!
Eind van de middag hebben we het centrum verkent en vervolgens op naar een nieuwe plaats gereden; namelijk Matata. Hier hebben we een overnachting op een lokale camping dichtbij zee gedaan.

Dag 8: We zijn vroeg vertrokken om onze reis te vervolgen. We besloten om naar een grotere plaats te gaan voor twee nachten, namelijk Tauranga.
De laatste dagen hebben we geen mogelijkheid gehad om te douchen dus overnachten in de tuin van een hostel met gebruik van diverse faciliteiten was voor nu de beste oplossing!
Tauranga is een erg drukke stad en dit vingen we beiden minder leuk, dus waarschijnlijk zullen we ons meer in de dorpjes bevinden. Echter hebben we ons goed vermaakt met een wandeling in de stad.

Dag 9: We hebben het dorp Mount manganui bezocht, welke dichtbij Tauranga ligt (20km).
Door de drukte en wegwerkzaamheden stonden we 45 min. in de file...echt vet irri om stil te staan met 28 graden en geen wind.
In Mount Manganui hebben we het centrum bezocht, het strand gechecked en de wandeling op de berg gedaan met als beloning een fantastisch uitzicht!
'S avonds zijn we naar een Holiday Park gegaan waar Tim voor twee nachten verbleef. We hebben wat gegeten, gedronken en bij kunnen kletsen over onze reizen.

Dag 10: Het bekende hobbitdorp Matamata (Lord of the Rings) bezocht en vervolgens naar Thames gereden om een nacht te verblijven.
In Thames hebben we een korte citytour op de mountainbike gemaakt.
Morgen op naar een nieuw stukkie NZ...every day is a surprise!

Al met al is onze reis (tot nu toe) helemaal geweldig en een super leuke en mooie ervaring!
Ik vind het Noordereiland waanzinnig mooi, maar soms mis ik enig diversiteit...wie weet komt dat nog!
We zien veel hetzelfde, namelijk bomen, bos, zee, strand, nationale parken, kleine dorpjes!

Ik zou graag meer willen vertellen over de streken van het Noordereiland met ieder zijn kenmerken, maar helaas moet dit wachten tot een volgende keer.

Wordt vervolgd....

Ciaoo liefs Maaike

• 29 Januari 2009 - 05:56

Samir:

Hey Maaike!

Wat super om te lezen wat je allemaal gedaan en gezien hebt tijdens je rondreis so far.. En zo te lezen heb je Cruella ook al ontmoet in het hostel ;)
    Ik heb sommige plekken ff opgezocht op internet en het ziet er echt waanzinnig uit zeg!
    Nou, geniet van de rest van de reis!!

Gr Samir

• 30 Januari 2009 - 02:16

Heidi:

Woow vette shizzle! Geniet ervan;). Wordt wel beetje jaloers zeg hihi, en dat terwijl ik zelf aan het chillen op de antillen ben!

Tot snel, liefs Heidi