Last update for 2008 !!! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Last update for 2008 !!! - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Last update for 2008 !!!

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 December 2008 | Nieuw Zeeland, Hastings

Even een update vanuit zonnig Hastings. Waarschijnlijk tevens de laatste in het jaar 2008.

Allereerst iedereen bedankt voor de kerstberichtjes, -smsjes, -kaartjes en elfendansjes :)

De weken vliegen voorbij, wat natuurlijk een goed teken is. Ik heb het erg naar mijn zin en onderneem veel leuke dingen, maar er zijn ook momenten dat ik me verveel en super graag verder wil reizen.
Maargoed nog even wat meer centjes verdienen zodat mijn verdere trip helemaal geweldig kan worden.

Afgelopen week was weer vol programma.
Maandag heb ik eerst een halve dag gewerkt en daarna waren we uitgenodigd voor een hangi van Sileni (het bedrijf waar ik voor werk).
Een hangi is een Maori cooking. Er wordt allereerst een gat in de grond gemaakt, vervolgens komen er hete stenen in de grond. Daarna komt het vlees en de groenten, welke in folie of in doeken gewikkeld zijn. Daar bovenop bladeren en dan een groot doek/deken om het af te dekken.
Erg apart om eens mee te maken en natuurlijk een hele belevenis.
Peter, Isabelle (collega) en ik zijn er samen naartoe gegaan, maar eerst moesten we nog wat vlees kopen. In NZ wordt er namelijk verwacht dat je eten en drinken meeneemt.
Isabelle en ik hadden zondag al inkopen gedaan voor de hangi, maar we hadden burgers, coleslaw, chips en brood gekocht. Ik had Peter verteld wat we zoal gekocht hadden en hij schoot helemaal in de lach. Wat wij hadden gekocht kon gewoon absoluut niet, whaha!!
Het vlees en de groenten worden namelijk minimaal 5 uren gekookt dus de burgers zouden niet echt een succes zijn. De bedoeling was om grote/dikke stukken vlees mee te nemen.
We hebben ons rot gelachen en de kiwi's op de hangi vonden het ook een geweldige actie.
Maar al met al was de hangi zekers een succes, erg lekker vlees. Totaal anders dan een Nederlandse BBQ. Dus mensen ik stel voor dat iedereen in eigen tuin een hangi gaat houden...you have to try it!

In de tijd dat het vlees aan het koken was, hebben we heerlijk wat biertjes en sparkling wine gedronken. Tevens hebben Isabelle en ik een rondleiding gehad met Peter in het hoofdgebouw van Sileni. (zie http://www.sileni.co.nz/ ) Dit vanwege Peter nogal wat connecties heeft, super!
Isabelle en ik waren al een beetje aangeschoten en hadden alsmaar de lachbui. Ook waren we tevens de gelukkigen om wijn te proeven en wat voor wijn....echt verrukkelijk!
Na het proeven van diverse wijnen, vroeg Peter ons welke we het lekkerst vonden en dat was de Chardonnay. Even later had Peter een fles Sileni Chardonnay gekocht voor ons voor oud en nieuw in Gisborne. Echt super lief, Isabelle en ik waren helemaal happy!

Kerstavond heb ik in The Cru Bar gevierd, samen met wat mensen van de hostel. DJ G-Fader was de DJ voor de avond en hij draaide er goede muziek. De sfeer en de muziek was goed, de mensen waren gezellig alleen had ik niet echt een kerstgevoel. Veel mensen hadden een kerstmuts op en daardoor voelde het een beetje als Kerst.
Terug in de hostel had ik het even erg moeilijk. Ik moest aan de kerstdagen in Nederland denken, samen met familie en vrienden. Iets wat ik toch wel mis.

Eerste kerstdag hebben we met alle backpackers in the hostel gevierd. Een paar dagen van te voren hadden we lootjes getrokken voor Secret Santa en dus moest iedereen een cadeautje kopen voor de desbetreffende persoon. Samen met de Santa hebben we de cadeautjes verdeeld en uitgepakt, een soort Sinterklaas idee.
Ik heb een Nieuw Zeelandse ketting gekregen met de betekenis: Love and Affection.
Hmmzzz....nu vraag ik me dus af who is my secret Santa.
Na de vele grappige/leuke cadeautjes hebben we een heerlijke lunch gehad; salades, groenten, brood en een verrukkelijke lam.
De rest van de dag hebben we niet veel bijzonders gedaan, met name alcohol gedronken en rondhangen.

On Boxing Day (2e kerstdag) heb ik het thuisfront gebeld, aangezien ik wist dat mijn broers en Marielle bij mijn ouders zouden zijn. Ik heb iedereen even aan de telefoon gehad en dat was helemaal super. Remember.....ik houd van jullie !!
Ze vertelden me dat ze filmpjes van mij van heel vroeger aan het bekijken waren....liefff!!! Ze zijn me dan toch nog niet vergeten :)

De moeder van Peter (Louise) had me voor de middag uitgenodigd om bij haar en Cliff (haar vriend) te komen, samen met Peter en Sharlene. Ik vond het geweldig dat ze me gevraagd heeft.
We hebben heerlijk op de porch gezeten, wijntjes drinken van Sileni en 's avonds een heerlijk diner gehad.
Ze hadden ook nog cadeautjes voor me gekocht. Van Peter en Sharlene heb ik een doosje vol heerlijke chocolade gekregen en van Louise en Cliff een sleutelhanger van Nieuw Zeeland.
Zelf had ik een fles wijn (neuh niet van Sileni, maar een goedkopere wijn) gekocht met bonbons als dank voor de uitnodiging en natuurlijk voor de gezellige dag.
Louise en Cliff wonen echt erg mooi, ze hebben een groot stuk land op een geweldige locatie.
Ze hebben gewoon 3 oldtimers in de garage staan, eigen zwembad, veel soorten bomen (mandarijnen, grapefruit, pruimen, sinaasappels etc.) en een boysenberries yard. Ook heeft Peter daar z'n eigen vineyard, namelijk 1 rij met plantjes...erg schattig!!
Het was een gezellige dag met heerlijk eten.

Zaterdag zijn veel mensen van the hostel vertrokken, het is nu echt erg stil (ongeveer 20 mensen) en dus een beetje saai. Hopelijk komen er snel weer nieuwe mensen!
's Middags ben ik samen met Isabelle naar The Kaweka Forest Park gegaan om voor 1 nacht te kamperen. Het was een super mooie plek in the middle of nowhere. We hebben het gezellig gehad, even heerlijk uit de hostel wat ook wel eens goed is!

Woensdag op naar Gisborne voor hopelijk een onvergetelijk oud en nieuw!!

Zooooo...jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Ik ga nu maar weer eens sociaal doen en genieten van mijn tijd hierooooo!!

De foto's komen hopelijk soon.....i will let u know.

Mensen, ik wens jullie een hele gezellige jaarswisseling en tot volgend jaar!!!

Ciao Maaike

  • 29 December 2008 - 06:36

    Johan Bakker:

    Haai :)

    Misschien heb je mijn site wel gelezen en weet je inmiddels van mijn voet gevalletje...erg lastig. Maar de planning is dat ik 29 januari naar NZ vlieg. Om precies te zijn naar Auckland. En dan moet ik het allemaal nog even verder bekijken. Ik ben nog aan het twijfelen hoe ik door Nz ga reizen. Aangezien ik tot nu toe nog alleen ben en alleen een campervan huren is niet super gezellig maar goed we moeten het maar even bekijken! Als ik jou verhalen zo lees bevalt het je enorm goed in NZ dat is mooi om te horen :) ik kijk er naar uit om ook die kant op te komen! Eerst de outback nog even bekijken! Voor nu alvast de beste wensen voor 2009 ;) we keep in contact :)

    Johan

  • 29 December 2008 - 13:27

    Herman En Marga:

    Lieve Maaike,

    We wensen jou een geweldige jaarwisseling en een super 2009 toe. Weet wel dat jij als eerste het nieuwe jaar mag begroeten. Nit te völle zoep'n, ach moi ok zelf wet'n.

  • 29 December 2008 - 18:19

    Rick En Marielle:

    Hey lieve Banke,

    Fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. We hopen dat je een knallend feest hebt met oud en nieuw en dat je goed het nieuwe jaar in gaat,net zoals ons met een KATER. haha!! Hopelijk wordt 2009 een geweldig jaar voor je om niet te vergeten. We zijn trots op je en geniet ervan.

    Goede jaar wisseling alvast en tot over 9 maanden.

    Luv Ya,dikke kus, je broer en marielle

  • 30 December 2008 - 17:12

    Ada En Marcel:

    HA die Maaike,wat dit jaar aangaat een laatste reactie van ons vanuit een behoorlijk koud Nederland.Kerstdagen alweer voorbij nu op naar 2009,nog maar een paar uur we tellen al af samen met de top 2000.Heel veel plezier en alvast HAPPY NEW YEAR kus Ada en marcel.

  • 30 December 2008 - 18:39

    Bianca En Nico:

    Dag Maaike,

    Wij wensen jou en de rest daar een hele fijne jaarwisseling en heel veel plezier in het nieuwe vakantie/werkjaar 2009.

    Enjoy yourself.

    liefs en dikke knuffel vanuit een heel koud nederland.

  • 30 December 2008 - 19:42

    Linda:

    Have fun in Gisborne met oud&nieuw!! Groetjes vanuit Losser

  • 02 Januari 2009 - 09:56

    Ger-Jan:

    Lieve Nicht,
    Wat geweldig deze verhalen, maar ook zeker jij de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Geniet maar lekker van deze trip!!
    Groetjes, Ger-Jan, Martine en Kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hastings

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 41823

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: