Nog 1 daggie Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Nog 1 daggie Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Nog 1 daggie Vietnam

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

Xin Chao (Hallo in Vietnamees),

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en mailtjes. Ik vind het geweldig dat jullie me nog steeds (na 8,5 maand) trouw blijven volgen, super!!


Hier het vervolgverhaal en tevens laatste verhaal van Vietnam.

Vanaf Hoi An zijn we (Marie en ik) verder richting het zuiden gereisd.
Na een 12 uur durende busreis kwamen we aan in Nha Trang, waar we een overnachting hebben gedaan.
Nha Trang is een gezellige badplaats met diverse uitgaansmogelijkheden.
Eem daggie heerlijk relax aan het strand en in de avond een kroegentocht gedaan.

De volgende ochtend op naar Dalat, busreis van 3 uurtjes.
Dalat is bekend om de aangename koele temperatuur, outdoor activiteiten en de easyriders.
We hebben geinformeerd over de mogelijkheid om per motorbike met de easyriders naar Saigon te reizen.
Het leek ons een ultieme ervaring, maar helaas was het voor ons te prijzig en had ik te weinig tijd i.v.m mijn visum.
Om toch een beetje het ultieme gevoel te krijgen, hebben we een dagtour gemaakt.
Samen met twee easyriders hebben we kennis gemaakt met de countryside (iets buitens te Dalat). Het dagprogramma zag er als volgt uit:
- Dragon Pagoda
- Traces of War
- Agriculture farms
- Lady Mountain
- Rice wine making
- Tea plantation
- Linh An; Elephant Waterfall and Big Happy Budha
- Silk Factory
- Coffee plantation
- Flower garden
- Crazy House
- Tuyen Lam Lake

Na twee dagen Dalat was het tijd om naar Saigon te reizen (8 uren per bus). Ho Chi Minh, het vroegere Saigon, heeft een populatie van 5.38 miljoen.
Een grote stad welke altijd in beweging is.
In tegenstelling tot Hanoi heb ik deze stad als positief ervaren. De mensen zijn vriendelijker, spreken Engels, klimaat is aangenamer, de stad is ruimer opgezet waardoor het verkeer minder chaotisch is/lijkt. Iets meer georganiseerd.

We zijn de stad een beetje rond geweest en in de avonden hebben we het uitgaansleven gecheckt.
Twee avonden waarvan beide mega vreemd.
De eerste avond in een club met voornamelijk locals. Het was een dance-bar zonder ramen en met als eerste drankje gratis. In de club zagen we meer personeel dan gasten waarvan de helft politiemannen en fotografen waren, super vreemd.
Na het gratis drankje zijn we met pijn in onze buik (van het lachen) vertrokken.
De tweede avond ontmoeten we drie Vietnamese jongens en hebben we gezellig local bier gedronken (2 liter 11.000 dong = 0.60 dollarcent).
Daarna vroegen ze ons mee naar een club. Aangezien we een goed gevoel hadden bij deze kerels zijn we meegegaan. Daar aangekomen (vrij buiten de stad) zag het er gaaf uit, maar al snel zagen we een vreemde avond naderen.
Veel locals die ons aanstaarden, Westerse mannen in pak met Vietnamese vrouwen (meer dan 1), vrouwen en mannen die ons ter dans vroegen, veel dronken mensen, veel politiemannen/security en er hing een aparte sfeer. Naast dit alles was de muziek nog eens mega slecht whaha...
Echter hebben we erg genoten van deze rare avond en zijn we heelhuids in het hotel aangekomen om enkele uurtjes te kunnen slapen.

Gisteren zijn we vanaf Saigon naar Can Tho, gelegen in the Mekong Delta, gereisd (5 uren).
Can Tho wordt met name bezocht vanwege de floating market in het nabije Cai Rang.
Vanochtend zijn we om 5.30 uur naar de floating market gegaan. In een wiebelbootje op naar de markt met diverse soorten fruit en groenten.
Cai Rang is de bekendste en grootste floating market in de Mekong Delta.
Een aparte belevenis en zeker de moeite waard. Echter had ik meer verwacht van de markt namelijk meer diversiteit in fruit en groenten, kleurrijke markt, groter en drukker. Maar desalniettemin heb ik genoten van de boottrip per slowboat en het kennisgemaakt met deze beroemde markt.
Verder nog een fruitgarden bezocht en uiteraard heerlijk vers fruit gegeten.
Leuke trip in de vroege ochtend en een ervaring rijker.

Nu zijn in Chau Doc waar vandaan we morgen vertrekken om de grens over te gaan naar Cambodia. Dit gaan we gedeeltelijk per slowboat en deels per bus doen.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de foto's uit te zoeken en op internet te plaatsen. Nu hoor ik jullie denken, GEEN tijd?!?!
Jep, het reizen is vergelijkbaar met een fulltime job. Het vergt veel energie en de tijd vliegt voorbij!
Ik kan jullie wel vertellen dat ik na deze lange reis toe ben aan vakantie ;)

Nog mensen vakantieplannen in Azie voor juli of augustus? Let me know, ik kan namelijk de datum van het ticket zo weer wijzigen.

Hoe is het verder in Nederland? Heerlijk zomers weer? Al aardig wat worsten op de BBQ gegooid?
Nog leuke nieuwtjes?

Ik hoor het wel. Het is tijd om te stoppen...mijn bericht is weer veel te lang!

Tot gauw..new story but then about Cambodia!

Ciao..Liefs Maaike


  • 10 Juli 2009 - 15:27

    Linda:

    Have fun in Cambodja!! Groetjes weer vanuit Enschede

  • 10 Juli 2009 - 15:54

    Herman En Marga:

    What? Terug over 11 dagen? En toe aan vakantie? We kennen een leuke plek alwaar je helemaal weer tot rust komt...!!

    Geweldig dagboek heb je er van gemaakt zeg. Wow.

    Vanaf Bonaire de hartelijke en lieve groetjes.

  • 10 Juli 2009 - 16:42

    Marco:

    geweldig mooi allemaal maaike!
    het regend hier alleen maar in vriezenveen...

    lieve groetjes van marco

    xxx

  • 11 Juli 2009 - 09:54

    Tim Vanuit Utrecht:

    Heej het gaat nog goed zie ik! in nederland gaat het goed. was erg leuk om me vrienden en iedereen weer op te zoeken. Leve de zomer!! veel plezier nog!

  • 11 Juli 2009 - 12:46

    Sander:

    Leuk om weer te lezen. Hanoi was toen ik er was trouwens een graadje of 10 minder heet dan Ho Chi Minh Stad dus het is er niet altijd aangenamer ;-)

    Veel plezier nog en de groeten vanuit het zuiden van Laos op een korte afstand van Cambodja,

    Sander


  • 11 Juli 2009 - 22:42

    Bianca :

    Hi,

    Nee helaas is het niet constant mooi weer. Enkele dagen zijn erg mooi geweest en nu weer iets minder. Desalniettemin kijk ik nog steeds uit naar je verhalen over je reis en je belevenissen. Ik heb enorm respect voor je wat je allemaal onderneemt en doet echt onvoorstelbaar. Zoals je weet zijn wij niet zulke ondernemende vakantiegangers (zon, strand en Gran Canaria is al ver genoeg).

    We hebben natuurlijk in deze tijd van het jaar wel heel veel gezellige feesten en dat doen we dan ook.

    Ik hoop dat je snel in goede gezondheid weer Terug komt in ons saaie soms regenachtige en soms ook koude nederland.

    een hele dikke knuffel
    Bianca en Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 41857

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: