Vervolg Travel South Island + skydive movie online - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Vervolg Travel South Island + skydive movie online - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Vervolg Travel South Island + skydive movie online

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 April 2009 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Helloooo mates,

Hier het vervolgverhaal van mijn reis door het Zuidereiland.
Veel leesplezier!!
En voor de mensen die enkel mijn filmpje van de Skydive willen zien, check: http://www.youtube.com/watch?v=yh_iZq5d1hs

maandag 23 maart: Punakaiki & Paparoa National Park
Punakaiki is bekend om haar indrukwekkende Pancake Rocks en blowholes. Deze hebben we bekeken door het volgen van een korte toeristische wandelin g.
The Coast Road (van Punakaiki naar Greymouth) is erg mooi. Aan de ene kant zie je de ruige zee met hoge golven en de rotsachtige bays, en aan de andere zijde kijk je naar de steile bosachtige Paparoa Ranges. Greymouth is een ietwat grotere plaats dan dat we de laatste keren gepasseerd zijn.
1 van de werelds mooiste treinreizen is die van Christchurch naar Greymouth met de Tranzalpine. Met deze trein ga je van de Pacific Ocean naar de Tasman Sea, van de oostkust naar de westkust.
Van Greymouth naar Hokitika volgden we weer de Wild West Coast.
Hokitika is een kleine plaats, welke in het laagseizoen gekenmerkt wordt als een Wild West Town.
We hebben de city centre bezocht en we zijn naar de scenic lookout gereden voor een mooi uitzicht over de Hokitika River en Tasman Sea.
Het volgende plaatsje, welke we bezochten was Ross.
Ross, 30 km ten zuiden van Hokitika, staat bekend om de Goldpanning in de Jones Creek.

dinsdag 24 maart: Ross to Okarito
Een mooie rit met uitzicht over de met sneeuwbedekte bergen. Okarito is een vredelievend plaatsje zonder enig inwoners en zeker een bezoek waard.
We hadden de tip gekregen van een local om hier een kijkje te nemen.
Een uitzicht met Southern Alps en de Okarito Lagoon. In de middag hebben we een wandeling gemaakt, namelijk de Three Mile Lagoon Coastal Track; een 3uur durende wandeling over strand en bergen, door bossen en langs the lagoons.

We hebben de track uitgebreid met de Okarito Trig Track; een steile wandeling van 40 minuten return met een geweldig uitzicht over de bergen zoals de welbekende Mt. Cook (3754m) en Mt. Tasman (3498m).
Overnachting aan Mac Donalds Creek, Westland National Park.

woensdag 25 maart: Mac Donalds Creek - Franz Josef- Fox Glacier
De twee grootste en bekendste hightlights van Westland zijn Franz Josef en Fox Glaciers.
Nergens anders in deze breedte bevinden de glaciers zo dichtbij de oceaan.
De glaciers zijn erg steil waardoor het ijs een lange weg te gaan heeft voordat het smelt.
Om dichtbij de glacier te komen hebben we de Roberts Point Track in Franz Josef bewandeld. Dit is een indrukwekkende wandeling van ongeveer 6 uren return.
De wandeling biedt diverse uitkijkpunten over de rivier, watervallen, forest en de glacier.
Een track door het bos klimmend naar de top met veel rotsen, riviertjes, hangbruggen en steile afdalingen.
Ik heb het ervaren als een fantastische avontuurlijke route die je dichtbij de glacier brengt welke steil, glad en rotsachtig is.
Na deze wandeling besloten we om geen guide tour te boeken omdat de wandeling voor ons al de ultieme belevenis was.
Overnachting at Gillespies Beach in Fox Glacier.

donderdag 26 maart: Fox Glacier - Haast - Wanaka
Aangezien we al een mooie wandeling naar Franz Josef hadden gemaakt met een geweldige belevenis om de glacier van dichtbij te zien en we besloten geen tour te boeken zijn we naar de Fox Glacier Lookout gelopen. Deze hebben we ook van dichtbij kunnen bewonderen, geweldig!
Vervolgens zijn we verder gereden naar Wanaka met een stop in Haast.

vrijdag 2 maart: Wanaka - Queenstown
Centrum van Wanaka verkent en de twee mooie meren Lake Wanaka en Lake Hawea tussen gigantische bergen bezocht.
Wanaka is een geliefd wintersportgebied voor veel toeristen.
In de middag zijn we naar Queenstown gereden.
Deze stad staat met name bekend om de adventure activiteiten als bungy jumpen, sky diven, river rafting, rock climbing, etc. maar is ook bekend om de gezelligheid en vriendelijkheid die deze stad biedt en de rust die het uitstraalt.
Het biedt voor ieder wat wils, overal is aan gedacht; heerlijk eten, shoppen, relaxen, terrasjes pakken, diversiteit aan activiteiten, kunst en een goede sfeer maakt Queenstown als een jaarrondbestemming.

zaterdag 28 maart: Queenstown
Ik heb me de gehele middag in de stad vermaakt; winkelen, terrasjes pakken, stad verkent en mensen kijken.
In de avond zijn Tim, Mattias en ik naar het park gegaan waar een band speelde. Super relaxte muziek (reggae) en gezellige sfeer.
Daarna de stad in geweest en de kroeg onveilig gemaakt. Alledrie een beetje TE veel gedronken (aangezien het 2 halen, 1 betalen was), maar een erg gezellige avond gehad in Buffalo Club.

zondag 29 maart: Queenstown
Brakke, relaxte dag omdat de kater grotendeels aanwezig was, dus ideaal om vrij weinig te doen.
In de middag zijn we nog even naar de historische brug (Kawarau Bridge) geweest waar de eerste bungyjump (1988) ter wereld plaatsvondt en waar tegenwoordig regelmatig van af gesprongen wordt door crazy tourist..whaha

maandag 30 maart: Queenstown - Lake Wanaka
Dit is de dag waarop ik mijn eerste Sky Dive heb gemaakt en wel met een freefall van 60 seconden vanaf een hoogte van 15.000FT (4,5km).
Allereerst hadden we met Evi, Vanessa en Dagmar afgesproken in Wanaka aangezien we met z'n zessen samen zouden reizen.
Evi, Tim en ik gingen de Sky Dive doen en allen waren we mega zenuwachtig.
Ik heb een moment gehad dat ik dacht om het niet meer te gaan doen, maargoed vanaf het moment dat ik NZ binnenkwam heb ik me hier al op verheugd dus dit was zekers een must do voor me.
In het vliegtuig waren mijn zenuwen zo goed als voorbij totdat ik aan de rand van het vliegtuig zat en op een hoogte van 15.000FT naar beneden keek...aaggrrrr...crazyy!!
Voordat ik het wist waren we het het vliegtuig gesprongen en kon ik genieten van de freefall, helemaal geweldig!
Wat een super ervaring en mega apart gevoel.
Vervolgens ging de parachute open en kon ik genieten van het adembenemende uitzicht en het fantastische gevoel.

Bro Rick, we hebben beide dezelfde ultieme Sky Dive ervaring gehad op 1 van de mooiste plekken ter wereld....Thanks voor de tip!!

In de avond was het tijd om verder te reizen richting Te Anau, maar helaas zijn we niet ver gekomen (Frankton), aangezien de accu van de bus het niet meer deed.
We hebben overnacht op het industrieterrein dichtbij een garage zodat het in de ochtend gefixt kon worden.

dinsdag 31 maart: Frankton - Te Anau - Henry Creek
In de ochtend is er een nieuwe accu in de bus geplaatst en vervolgens zijn we naar Te Anau gereden. De meiden kwamen later omdat ze een daggie in Queenstown wilden besteden.
Te Anau is een rustig vredelievend plaatsje, gelegen aan Lake Te Anau.
Vele toeristen starten hier een tour om Milford Sound te bezoeken.
Aangezien we morgen ook deze richting op gaan om de fjordland te verkennen, besloten we om 95km vanaf Milfjord Sound te kamperen op een DOC camping.

woensdag 1 april: Milfjord Sound
Op deze dag zijn we met z'n zessen naar Fjordland National Park gereden. Evi, Vanessa, Tim en ik hebben een cruise tocht gemaakt bij Milfjord Sound.
De Milfjord Sound staat bekend als de mooiste fjord van Nieuw-Zeeland.
Het was een geweldige tour van bijna 2 uren en we hadden erg geluk met het weer, heerlijk zonnetje!

Tim had helaas weer problemen met zijn bus (de remmen deden het niet helemaal lekker) en dus heeft hij besloten om zo snel mogelijk naar Christchurch te rijden om ervoor te zorgen dat hij de bus voor een goede prijs kan verkopen, voordat hij nog meer onkosten krijgt.
We hebben nog wel met z'n allen in Te Anau geslapen maar de volgende dag moesten we onze reis anders gaan plannen.

donderdag 2 april: Te Anau - Invercargill
Vandaag zijn Tim en Mattias naar Queenstown gereden zodat Tim daar een check kan doen voor z'n remmen en vervolgens naar Christchurch kan rijden en kan Mattias een baan zoeken voor het winterseizoen.
Evi, Vanessa, Dagmar en ik zijn verder gaan reizen. We hebben besloten dat we tot aan Christchurch samen gaan reizen en vanaf daar ieder z'n eigen weg weer gaat.
Het was een beetje proppen om alles in de auto te krijgen, maargoed het is ons gelukt.
Onze eerste stop waren de Clifden Caves, hier hebben we geweldige route van ongeveer een uurtje in de cave gemaakt, helemaal leuk!
Daarna hebben we de diepste (426meter) meer, Lake Hauroko, van NZ bezocht en vervolgens op naar Invercargill om een overnachting te zoeken.
We konden in een hostel verblijven zodat ik mijn was kon doen en eindelijks gebruik kon maken van een heerlijke douche!!

Nu is het vrijdagmiddag en is het de bedoeling dat we naar Bluff gaan en vervolgens langszaam richting Dunedin vertrekken.
Op naar een nieuw avontuur !!
Ohja, de zomer in NZ is voorbij dus het begint al aardig fris te worden op het Zuidereiland....niet verkeerd dat ik over 3 weken naar Australie ga!

Hoe is het weer in Nederland?! Nog even en dan wordt het vast erg warm...een mooie zomer (denk ik)!

Hopelijk binnenkort weer nieuwe foto's en filmpje van de Sky Dive is te zien op http://www.youtube.com/watch?v=yh_iZq5d1hs

Tot de volgende keer maar weer ennuh check my movie ffkes!!
Dikke knuffel vanuit het zuiden van het Zuidereiland ;)

• 03 April 2009 - 05:53

Peter:

Koud?!?!? hier is het nog korten broeke weer hoor lol Wat een ervaring hoor, geweldig om het allemaal te lezen. Nog veel plezier je laatste 3 weken.

• 03 April 2009 - 14:33

Ada En Marcel:

Hey you how are you today?Hier is alles goed het weer gaat de goede kant op momenteel 20 graden en volop zon.Geniet nog van de komende 3 weken en dan op naar een nieuwe uitdaging zou ik zeggen x ada en marcel