Een wereld van verschil - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Na een vermoeiende vlucht met twee transits (Brisbane en HongKong) ben ik dinsdagnacht in Bangkok aangekomen.
Ik was best zenuwachtig om 's nachts alleen de taxi te nemen en op zoek te gaan naar een hostel.
Gelukkig kwam ik een jongen uit Noorwegen tegen die ook naar de city moest en hebben we samen een taxi kunnen delen.
Samen liepen we door het nachtleven van de Khao San Road. Het viel me direct op dat het hier erg smerig, benauwd en druk is, ook had ik al enkele vieze, grote ratten op straat gezien die op het vuil afkwamen.
Ik heb de eerste de beste hostel geboekt, welke niet echt geweldig was. Maargoed ik was erg blij dat ik iets gevonden had en heerlijk kon pitten.

De volgende dag liep ik tegen een Japanse meid (Josch) aan die net als mij opzoek was naar een kamer. Aangezien ik goede verhalen had gehoord over Sawasdee House hebben we hier samen een 2-persoonskamer geboekt, welke een stuk beter, schoner en gezellig was dan het andere hostel.

De rest van de dag hebben we samen doorgebracht. We zijn per tuk-tuk (leuke uitvinding) naar Wat Inthara Wihan, Wat Sam Praya, Wat Sraket (Golden Mountain) en Grand Palace geweest. Erg indrukwekkend allemaal en enorm veel tempels.

Bangkok, de hoofdstad van Thailand, met een populatie van 6 miljoen is een stad welke altijd in beweging is.
Voor mij een grote omschakeling met als gevolg een enorme cultuurschok.
Ik ben blij dat ik deze grote, chaotische, vieze, hectische en arme maar ook rijke stad bezocht heb. Maar om hier meerdere dagen te blijven is voor mij zeker geen optie.

Vanavond vertrekken Josch en ik naar Chiang Mai per nachttrein om hier vervolgens tot 3 juni te verblijven.
Naast het bezoeken van deze stad gaan we een 3 daagse trekking doen met een olifantenrit, riverrafting en brengen we een bezoek aan de village waar de langnekken wonen.
Daarna gaat Josch weer naar Bangkok en vervolgens terug naar Japan en ik ga naar Laos.

Tot nu toe gaat alles dus perfect en vind ik Thailand erg indrukwekkend en boeiend.

Oh, ik kom net van de kapper. Ik heb een haircut voor 2 euro gehad...lachertje of niet!

Ik ga mijn spullen inpakken en dan op naar Chiang Mai. Hopelijk wat relaxter dan hier.

Tot de volgende update...

  • 28 Mei 2009 - 10:22

    Linda:

    Jij maakt wat mee zeg!! Ondanks de stank etc..volop genieten!! Dit maak je maar 1 keer mee. Veel plezier!! Groetjes weer uit Enschede

  • 28 Mei 2009 - 10:40

    Petricia:

    Hoi maaike wat een leuk verhaal...als ik het steeds lees heb ik net een gevoel of ik soms in een film zit :) haha nou hartstikke leuk dat je het zo leuk hebt daar en dat je ook iemand bent tegen gekomen die je gezelschap houdt!
    Ik vind het alleen jammer dat ik die foto's van australie niet kan vinden heb alles al geprobeert maar misschien dat ik ze nog wel een keer kan vinden ;)
    Ik wens je nog heel veel plezier daar in thailand en daarna in laos.
    Oh en wat indd een lachertje die kapper,zo kan je nog eens een keer naar de kapper gaan haha.

    Nou doeiiiii
    Groetjes van petricia uit het zonnige hoge noorden van nederland haha :D

  • 28 Mei 2009 - 12:24

    Mark:

    Leuk leuk! vergeet niet om over de rivier te gaan in Bangkok he! In Chiang Mai moet je een trekkingtocht boeken bij TIC en hopen dat je als begeleider (djee djee, of tjee tjee.. of hoe je 't ook schrijft.. en doe hem de groeten van Mark uit Nederland!

    Ook de groetjes uit Enschede !!

    Have fun!

  • 28 Mei 2009 - 13:27

    Mama:

    hallo maaike
    Wat een verhaal zeg,spannend of niet? bah zo alleen in die grote stad,vind het maar niks.
    wat zul je veel zien.doe voorzichtig kus mama

  • 28 Mei 2009 - 13:49

    Marco:

    wat een leuk en groot verhaal weer...
    leuk dat je me steeds op de hoogte houdt..

    groetjes liefs, marco

  • 28 Mei 2009 - 16:17

    Ada En Marcel:

    Ha die maaike,onlangs zoals gezegd alle nieuwe foto's bekeken prachtig zal inderdaad heel anders zijn daar waar je nu zit.Geniet ervan maar pas ook goed op gelukkig reist er nu nog iemand mee.Have fun en watch out liefs van ada en marcel.

  • 29 Mei 2009 - 21:35

    Arvid:

    das nog eens goed te doen!!!
    2 euri voor knippen!

    geniet nog maar ff, het is er vast prachtig en voor je het weet ben je terug ;)

    dikke kus

  • 02 Juni 2009 - 01:10

    Jasper :

    Hoi Maaike,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ben benieuwd hoe schoon het wel niet is daar in de westerse wereld. Mijn zuid-oost azie avontuur loopt op zijn eind. Morgen vertrek ik naar Ozzie.

    Bangkok is inderdaad wel nasty...maar zorg dat je van de rest geniet. Niet geloven wat er allemaal gezegd wordt over sapjes en hapjes...gewoon straatvoedsel eten! Goedkoop, heerlijk en je hebt beter zicht op de hygiene dan in die smoetzige restaurants! Veel plezier met de fruitshakes die mis ik hier namleijk ontzettend!

    Groetjes,

    Jasper de andere wereldreiziger!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 41818

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: