East Coast Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu East Coast Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

East Coast Australia

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Mei 2009 | Australië, Cairns

G'day mates

Hoe is het in Nederland? Wat zegt Piet Paulusma over de weersverwachting? Komt de zomer er al door?
Voor de mensen uit Haaksbergen en omstreken, de vraag hoe de Hoeve was? Zeker weer een geslaagd bierfeest.

Hier in Australie gaat alles goed en is het tropisch weer...echt heerlijk!
Echter heb ik gedurende mijn reis omhoog veel regenachtige en bewolkte dagen gehad, dit blijkt niet echt normaal te zijn voor deze tijd van het jaar. Dus ook in Australie is de klimaatverandering duidelijk merkbaar.

In 2 weken tijd ben ik van Noosa naar Cairns gereisd en twee geweldige tours gemaakt.
Allereerst vanaf Rainbow Beach de 4x4 Selfdrive tour op Fraser Island gemaakt (3 dagen, 2 nachten).
Met een groep van 11 personen zat ik in een jeep om het eiland over te crossen. We reden met name over de 75 mile beach, en enkele keren dwars door de bossen.
De bezienswaardigheden, welke we bezocht hebben:
Indian Head, Eli Creek, Eurong, Lake Wabby, Lake Mc Kenzie, Happy Valley en Maheno Shipwreck.
Helaas konden we niet in de Pacific Ocean zwemmen omdat de zee te wild is en er jellyfish aanwezig is.
De 2 nachten hebben we op het strand doorgebracht in kleine tenten.
Alles was perfect geregeld vanuit de organisatie en we hebben het mega gezellig gehad.
Ik had erg mazzel met de groep en met het weer. We hadden enkel 's avonds laat en 's morgens erg vroeg regen...dus mag niet klagen!
Ik had van veel mensen gehoord die alledrie de dagen alleen maar regen gehad hadden en dus de gehele trip verknald was.
Lucky me dan maar weer he!!
Fraser Island staat bekend om de dingo's welke op het eiland leven. Uiteraard hebben we deze dan ook meerdere keren van dichtbij kunnen zien.

De volgende trip was vanaf Airlie Beach, namelijk the Whitsundays sailing tour (3 dagen, 2 nachten).
Whitsundays bestaat uit 74 eilanden en the Whitsunday Island is het grootste eiland.

Aangezien ik nog nooit gezeild had en bang was om zeeziek te worden heb ik een lading tabletten gekocht. Gelukkig niet veel hoeven te gebruiken, want het ging perfect en ik vond het zeilen helemaal geweldig, wat een heerlijk vrij gevoel!
We hebben een bezoek gebracht aan Whitehaven, wat een must see is in the Whitsundays. Dit witte strand met kristalhelder water heeft de naam ''Queensland's most beautiful beach'' gekregen.
We hebben diverse keren gesnorkeld met de trip en ongelooflijk mooi, grote en kleurrijke vissen gezien.
Om eerlijk te zijn vind ik de onderwaterwereld op Bonaire indrukwekkender.

Samen met Stefanie heb ik een stop gemaakt in Mission Beach om even te relaxen. We hadden elkaar al eens ontmoet in Byron Bay en bij elke stop bleven we elkaar tegenkomen en dus besloten we om samen richting Cairns te vertrekken.
De eerste periode van mijn reis heb ik gedeeltelijk met Vincent gereisd, maar aangezien hij in Airlie Beach een ontsteking in zijn voet heeft opgelopen (door een spinnenbijt op Fraser) had hij vertraging met zijn reis. Echt mega balen en vond het ook vet kloten voor hem. Het was voor mij geen optie om op hem te wachten, omdat mijn budget en periode voor Australie beperkt was.

In Cairns heb ik 3 nachten in Beach House overnacht en vervolgens ben ik naar The Serpent verhuisd. Dit omdat Samir hier stage heeft gelopen en 5 maanden heeft gewerkt + gewoond. Voor mij zeker even een must do om dit te gaan verkennen.
Sam, super nice stay here. Ik kan me goed voorstellen dat je hier een ongelooflijk geweldige tijd hebt gehad. Good on ya mate!!

Vanuit Cairns heb ik 2 tours gemaakt, namelijk Cape Tribulation en Snorkeling on the Great Barrier Reef.
Cape Tribulation is een landtong en een dorp in het noorden van Queensland. Het bevindt zich het Daintree National Park en het Wet Tropics World Heritage gebied.
We hebben een river cruise gemaakt over the Daintree river waar we enkele krokodillen hebben gezien. Fantastisch om deze gigantische dieren in het wild te zien.
Verder hebben we met deze tour een bezoek gebracht aan Mossman Gorge, Port Douglas, Alexandra Lookout, Cape Tribulation Beach. ik heb een overnachting gedaan in PK. Jungle Village en vanuit daar diverse wandelingen ondernomen.
Het snorkelen heb ik met een sailboot geboekt welke naar The Green Island ging.

Ook ben ik 1 dag naar Kuranda geweest.
Kuranda is een hippie-dorp in het Atherton Tableland in het noorden van Queensland en light op een hoogte van 330 meter boven de zeespiegel. Het dorp wordt omgeven door regenwoud. Ik ben hier met de Cableway naartoe gegaan en terug met de trein, erg mooi.
Dit was een aanrader van mijn lieve broer en Marie..thanks! Zekers de moeite waard.

Momenteel ben ik dus nog in Cairns en morgen vertrek ik naar Bangkok voor een nieuw avontuur in Azie.
De verwachting is dat ik 2 maanden door zuidoost Azie ga reizen en ik 21 juli het vliegtuig vanaf Bali pak om richting Hong Kong en dan Amsterdam te vliegen.

Uiteraard kan dit nog veranderen en bestaat de mogelijkheid dat ik eerder of later terug kom...ik houd jullie op de hoogte.

Ik hoop snel iets van me te laten horen zodra ik in Thailand ben.

Thanks 4 reading my long story again :)

Ciao liefs Maaike

  • 25 Mei 2009 - 04:43

    Sander:

    Ha Maaike,

    Ik heb het net gelezen en het ziet er weer mooi uit!!

    Check even je e-mail. Ik heb je gemaild.

    Groeten vanuit Dali,

    Sander

  • 25 Mei 2009 - 05:33

    Samir:

    Hee Maaike,

    Leuk om je avonturen van down under te lezen! Je hebt heel wat mooie dingen gezien lees ik al wel! En ook nog ff in the Serpent verbleven, heeel goed :D Ik kan niet wachten op de foto's.. hint hint ;)

    Gr Samir

  • 25 Mei 2009 - 17:47

    Rick En Marielle:

    Hé Banke, wat een geweldig reisverhaal weer. Echt super om al je avonturen te lezen, en ook mooie foto's!!! Nu weer op naar het volgende avontuur in Azië, geniet er van! Veel liefs en een dikke zoen van Rick en Marie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Maaike

Actief sinds 13 Okt. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 41825

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Bonaire

13 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Maleisie 2012

23 Oktober 2008 - 07 Augustus 2009

Travel Nieuw Zeeland, Australie en Azie

Landen bezocht: