Cameron Highlands, Penang & Pulau Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu Cameron Highlands, Penang & Pulau Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maaike Leppink - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands, Penang & Pulau Langkawi

Door: Maaike Leppink

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Maart 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello family and friends,
Hoe is het in the Netherlands? Begint het al een beetje op de zomer te lijken of valt het tegen?
In Maleisie is het uiteraard heerlijk tropisch weer, dus helemaal niets te klagen. Maar het is al weer een weekje geleden, dus hierbij even een nice update.

De laatste nacht in Taman Negara NP heb ik helaas op het toilet moeten doorbrengen, ik ben namelijk erg ziek geworden van de diverse juices welke ik die dag gedronken heb. Het schijnt dat ze deze juices in de Taman Negara met het lokale water (zo supertje ranzig) mengen, waardoor je als toerist erg ziek kan worden. Ik voelde me echt heel erg beroerd, en ben er best van geschrokken. Ik heb al het een en ander gereisd de afgelopen jaren en vrijwel altijd lokaal gegeten en gedronken en never ziek geworden, dus dit verwacht je nu ook niet. Maargoed, de volgende ochtend (zondag 18 maart) zijn we naar Cameron Highlands gereisd (dit hadden we al besproken), eerst 2 uren per slowboat en vervolgens nog 3 lange uren in de minivan. Absoluut geen pretje om te moeten reizen als je erg beroerd bent, geen aanrader whaha! Uiteraard erg opgelucht toen we gearriveerd waren.
Cameron Higlands is een hoogvlakte in Maleisie en zijn grotendeels begroeid met thee- en groentenplantages. Daarnaast biedt deze streek een aangename verkoeling.
Ik heb weinig van dit gebied kunnen zien, want ik ben nog 2 dagen ziek geweest. Diegenen die de Loperamide en het toilet hebben uitgevonden, ben ik eeuwig dankbaar ;)
De laatste dag zijn we nog wel even naar een theeplantage geweest en daar wat rondgewandeld, erg mooi om te zien en met name van veraf. Zodra je de planten van dichtbij ziet, zijn het net struiken en niet echt heel bijzonder.

Dinsdag zijn we per minivan naar Penang gereden (4 uurtjes). Penang oftewel 'The Pearl of the Orient' is het bekendste eiland en de bevolking bestaat met name uit Chinezen. Georgetown, de hoofdstad, is een drukke, hectische stad. Wij hebben de hele dag door de stad gewandeld en diverse indrukwekkende gebouwen en tempels mogen zien.

We hebben in korte tijd al veel mogen zien en beleven, en van hier naar daar gereisd. Om toch ook onze rust te pakken en te genieten van de mooie stranden welke Maleisie te bieden heeft, hebben we woensdag besloten om per ferry (2 uren) naar Pulau Langkawi te reizen.
Langkawi is een arcipel in de Andamanse Zee, bestaande uit 99 eilanden waaronder Pulau Lankawi, het hoofdeiland, met prachtige stranden en een mooi binnenland....werkelijk een paradijs!
De dag van aankomst hebben we heerlijk kunnen relaxen op het populaire Cenang Beach.
Donderdag 22 maart zijn we de hele dag met een scooter over het eiland gereden. We hebben een bezoek gebracht aan een prive jachthaven met luxe boten, het Oriental Village, Panorama Cable Car (kabelbaan van 2,2km, de top ligt op meer dan 700m), Telaga Tujuh (waterval met 7 waterpoelen) en vervolgens heerlijk gezwommen bij Tanjung Rhu Beach.
Het is echt een aanrader om dit prachtige eiland per scooter te ontdekken, en de wegen zijn goed begaanbaar. Het is wel van belang om aan de verkeerde uhm linkerkant van de weg te rijden...!!
Om samen nog even na te genieten van deze mooie rit, hebben we onder het genot van een heerlijke cocktail de mooie zonsondergang gezien.

Vandaag is Mark nog even een halve dag met de scooter weg geweest en ben ik naar de rijstvelden (Laman Padi) gegaan. Hier heb ik ook het museum bezocht, waar je kon zien hoe rijst verbouwd wordt en laat de geschiedenis en de ontwikkeling zien van rijst industrie. Vanaf het dakterras heb ik enkele waterbuffels gezien, geweldig!
De middag en avond bestond uit relaxen, zwemmen, zonnen en lekker eten.

We hadden eerst in de planning om naar Perhentian Islands en/of Tioman te gaan, maar ondanks het regenseizoen is afgelopen zijn de weersverwachtingen niet geweldig. Ook hebben we van meerdere backpackers en locals gehoord dat bijv. Perhentian Islands vrij toeristisch is en met name gefeest wordt. Voor ons is dit juist geen must en hebben gekozen om morgen naar Koh Lipe (het meest zuidelijke eilandje van Thailand) te gaan. Het eiland heeft geen gemotoriseerd verkeer en daarmee heerlijk rustig. Het eiland is klein, nog niet echt ontwikkeld en je kunt hier geweldig snorkelen, duiken relaxen, wandelen e.d. Dus al met al een prima keuze (I hope)!

Hopelijk genieten jullie weer van mijn reisverhaal...helaas geen tijd gehad om pictures te plaatsen, maar dat komt wel if I'm back home!

Iedereen een heel fijn weekend gewenst en hopen dat ook daar het zonnetje schijnt.

Ciao,
Liefs Maaike

• 23 Maart 2012 - 15:53

Sander:

Leuk om te lezen. M.b.t. Perhentians, dat klopt niet helemaal. Heerlijk rustig en vooral op het grote eiland is het erg relaxed.

Veel plezier!!!

Groeten,

Sander

• 23 Maart 2012 - 15:55

Dirkje:

Hey Maaike,

Leuk verslag, je hebt dus al veel gezien en weer meegemaakt. Top.
    Geniet er nog van.
    Groetjes Dirkje

• 23 Maart 2012 - 15:57

Marco:

dank je wel Maaike!

hier is het ook lekker weer

ik heb heel eind gefietst..

x marco

• 23 Maart 2012 - 19:33

Jesper Van Bonaire!:

Klinkt goed allemaal. Wij vonden Maleisie ook prachtig, en super vriendelijke mensen toch!?! Wel klote dat je zo beroerd bent, maar wel lekker dingen blijven doen idd, so much to see and so little time ;)! Wat betreft de perhentians ben ik het met Sander eens, wij vonden het er ook erg relaxt!

Ciao en geniet, Jesper.

• 23 Maart 2012 - 19:54

Heidi:

Wauuuuw!!

• 25 Maart 2012 - 16:22

Ada En Marcel:

Ha die Maaike,gelukkig ben je redelijk snel weer opgeknapt om toch nog verder te kunnen reizen en vooral te genieten.Al met al is het toch weer een hele byzondere vakantie/reis aan het worden.

Geniet ervan en dikke X vanuit een zomers Winterswijk

• 26 Maart 2012 - 17:37

Rick En Marielle:

Wat leuk al die verhalen, weer een prachtige reis! Heel veel plezier nog, we zijn heel benieuwd naar de foto's als je weer terug bent! Liefs Rick, Marie en Laurie

• 27 Maart 2012 - 13:58

Marlous:

Hey Maaike,

Zojuist even gelezen waar je bent en wat je doet! Balen dat je ziek was! Gelukkig weer beter en allemaal mooie plannen! Ben benieuwd naar de volgende verslag! kxs marlous